Geplaatst 29 november 20187 jr. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850910 - 0500-0630 - Otto De Winter - 3 Om 3 [Terug In De Lucht Na 2 Dagen Stilte] https://pixeldra.in/u/PCjGH9
Geplaatst 29 november 20187 jr. Dat is nog eens een onverwacht cadeautje! Een opname van 'mijzelf'. Bedankt Martin. Ik heb een paar keer door omstandigheden aan boord gezeten. Dit was zo'n apart geval. Door de permanente aanwezigheid van een inspectieschip van de Engelse Overheid werd het steeds moeilijker om te bevoorraden. De Monique organisatie had inmiddels de kotter Windy gekocht, die in Bruinisse werd opgeknapt, maar nog niet klaar was.(zie foto) Er was een afspraak gemaakt met een reder die met zijn schip 50 ton olie en water zou leveren. Dat vrachtschip voer geregeld in de buurt van de Ross Revenge en het zou niet opvallen als deze langzij zou leggen en weer zou doorvaren. Afspraak was dat er niet op voorhand werd betaald, maar bij levering. Ik werd verzocht om met 50.000 gulden aan boord van de Ross achter te blijven ,omdat het schip binnenkort zou arriveren. Niemand wist dat ik zoveel contant geld bij had. Gelukkig maar. Ik had het tijdens het slapen verstopt in de kussensloop en overdag zat het in mijn onderbroek .Dat was uiterst ongemakkelijk ... In de tussentijd moest de tijd gedood worden en deed ik het eenvoudige programma 'Drie om Drie'. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om zoiets te presenteren. Daarnaast kookte ik en probeerde de stemming op niveau te houden. Maar het vrachtschip kwam niet opdagen en uiteindelijk heeft de Zeemeeuw nog een lading olie en water gebracht en kon schipper Dany worden betaald van het geld wat ik al bij me had en de terugreis aanvaarden. Een paar weken later was de Windy klaar en voer het voor de eerste keer naar de Ross. Door een Kaapverdiaans bemanningslid werd een tros niet goed gegooid en kon niet tijdig gepakt worden aan boord van de Ross . Het touw viel terug in het water en draaide vast in de schroef . Er kon niet meer mee gevaren worden. De Windy moest door de kustwacht naar Engeland worden gesleept. Twee dagen later arriveerde in dezelfde haven de Communicator. Dat waren nog eens bewogen tijden. Salut Leendert 29 november 20187 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.