Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Monique - 19850910 - 0500-0630 - Otto De Winter - 3 Om 3 [Terug In De Lucht Na 2 Dagen Stilte]

Featured Replies

Geplaatst

Dat is nog eens een onverwacht cadeautje!  Een opname van 'mijzelf'. Bedankt Martin.

Ik heb een paar keer door omstandigheden aan boord gezeten. Dit was zo'n apart geval. 

Door de  permanente aanwezigheid van een inspectieschip van de Engelse Overheid werd het steeds moeilijker om te bevoorraden. De Monique organisatie had inmiddels de kotter Windy gekocht, die in Bruinisse werd opgeknapt, maar nog niet klaar was.(zie foto)

Er was een afspraak gemaakt met een reder die met zijn schip 50 ton olie en water zou leveren. Dat vrachtschip voer geregeld in de buurt van de Ross Revenge en het zou niet opvallen als deze langzij zou leggen en weer zou doorvaren.

Afspraak was dat er niet op voorhand werd betaald, maar bij levering. Ik werd verzocht om met 50.000 gulden aan boord van de Ross achter te blijven ,omdat het schip binnenkort zou arriveren. Niemand wist dat ik zoveel contant geld bij had.  Gelukkig maar. Ik had het tijdens het slapen verstopt in de kussensloop en overdag zat het in mijn onderbroek .Dat was uiterst ongemakkelijk ...

In de tussentijd moest de tijd gedood worden en deed ik het eenvoudige programma 'Drie om Drie'. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om zoiets te presenteren. Daarnaast kookte ik en probeerde de stemming op niveau te houden.

Maar het vrachtschip kwam niet opdagen en uiteindelijk heeft de Zeemeeuw nog een lading olie en water gebracht en kon schipper Dany  worden betaald van het geld wat ik al bij me had en de terugreis aanvaarden.

Een paar weken later was de Windy klaar en voer het voor de eerste keer naar de Ross. Door een Kaapverdiaans bemanningslid werd een tros niet goed gegooid en kon niet tijdig gepakt worden aan boord van de Ross . Het touw viel terug in het water en  draaide vast in de schroef .

Er kon niet meer mee gevaren worden. De Windy moest door de kustwacht naar Engeland worden gesleept. Twee dagen later arriveerde in dezelfde haven de Communicator. Dat waren nog eens bewogen tijden.

Salut

Leendert

Windy  geschilderd door Daniël in  haven Bruinisse  1985.jpg

Windy vertrekt uit Duinkerken naar de Ross Revenge.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.