Geplaatst 27 november 20196 jr. We weten dat de allerlaatste uitzendingen van een zeezender van de Ross Revenge van Radio Caroline kwamen. Maar is ook bekend wat de allerlaatste betaalde reclame was die ooit is uitgezonden? Waarschijnlijk van radio 819, want Caroline was een 'parasiet' die leefde van de inkomsten van radio Monique en de klonen 558/819 .Volgens mij is na de raid in augustus 1989 geen betaalde reclame meer uitgezonden. De zeezenders zijn voor mij geen in cijfertjes gegoten' kale feiten. Het gaat mij vooral om de mensen die er aan meewerkten en waarom ze dit hebben gedaan. Wellicht is dit 'reclame feit' al bekend, maar ik heb er niets over kunnen vinden. Ben zomaar nieuwsgierig.. Salut Leendert 28 november 20196 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 28 november 20196 jr. Hoi Leendert, Nadat Caroline gestopt was als zeezender is de Voice of Peace toch nog een paar jaar in de lucht gebleven als ik het goed heb? Grtz, Leen1956
Geplaatst 28 november 20196 jr. Auteur 21 uur geleden zei Leen1956: Nadat Caroline gestopt was als zeezender is de Voice of Peace toch nog een paar jaar in de lucht gebleven als ik het goed heb? Je hebt me aan het denken gezet, bedankt Leen 1956. Om helemaal juist te zijn, was het allerlaatste station Arutz Sheva vanaf het schip de Hatzvi voor de kust van Israël. Het station moest stoppen in 2003 nadat Israël daar een anti zeezender wet aannam. Herbert Visser heeft nog een aandeel gehad in de start van dat station. Dit station was niet zo zeer een commercieel radiostation zoals wij dat hebben gekend in de Noordzee. Het was een station met een politiek conservatieve boodschap voor de Joodse gemeenschap. Opgezet om een weerwoord te bieden aan the Voice of Peace van Abe Nathan die 'heulde' met de Palestijnen (is een politieke naam, geen officieel bestaand volk). https://politiek.tpo.nl/column/gard-simons-er-heeft-nooit-een-duizenden-jaren-oud-palestijns-volk-bestaan/# Hoewel interessant, zegt het ons niet veel. Ik heb daarom de titel aangepast in 'Laatste Europese reclame van een zeezender' Salutations Leendert 29 november 20196 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.