Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Cito in Amsterdam

Featured Replies

Geplaatst

Kwam ik net tegen in Trouw van 17 juni 1969.

De MS Cito, de latere MV Peace, wordt opgeknapt om ooit als vredesschip dienst te doen.

Trouw  17061969.jpg

Geplaatst

Als ik me niet vergis was Hans Knot, onze aimabele goeroe uit het Hooghe Noorden ook aanwezig om te schilderen. Ik heb daar een foto van gezien, maar kan deze niet zo snel terug vinden.

Zo af en toe lees ik wat over de Voice of Peace en dan komt het beeld naar voren dat Abie Nathan een moeilijke man was. Zo mochten bijvoorbeeld de luisteraars/fans geen contact leggen met de discjockey's. 

Abie werd niet overal gewaardeerd in Israël. Zijn pogingen om met terrorist Arafat(PLO) vrede te sluiten viel niet altijd  in goede aarde.

Ik heb met veel oud gedienden gesproken (die ook voor Caroline hebben gewerkt) en die beamen dit beeld.

Voor hen was  het 'discjockey spelen' belangrijker dan de boodschap die Abie wilde uitdragen.

Salut

Leendert

Geplaatst

De desbetreffende foto's staan hier, maar Hans is niet zeker of hij dat daadwerkelijk is:

Zeezender foto's uit het Nationaal Archief

Groeten

Martin

Geplaatst
12 uur geleden zei MvdVen:

De desbetreffende foto's staan hier, maar Hans is niet zeker of hij dat daadwerkelijk is:

Prachtig Martin.

Dit zijn de foto's die ik bedoelde.  Hans staat op één foto naast Abie Nathan . Tenminste dat heeft hij ooit geschreven en gezegd. Hij is lang ,slank en draagt een bril. Op de andere foto's kun je hem ook ontdekken.

Salut

Leendert

45720223205_b97e6a6a99_o.jpg

45720224025_2fb546c43c_k.jpg

45720224565_c41977a97d_k.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.