Spring naar bijdragen

29 januari 1986, vandaag 35 jaar geleden vanaf de Noordzee


Jan-Fre

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Jan-Fre:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Zelf opgenomen in Groningen

Jan-Fré,

 

Goed te horen, dat Radio Monique destijds zo goed doorkwam in Groningen. Dat is wel zo leuk voor jou als zeezenderfan  en nu ook voor ons, omdat jij hierdoor ons verwent met mooie opnames.

 

Ik woon in het westen en bij mij kwam Radio Monique in die tijd keihard door.

 

Bedankt voor deze opnames.

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-1-2021 om 19:38 zei Gerard van den Ende:

Ik woon in het westen en bij mij kwam Radio Monique in die tijd keihard door.

Gerard,

 

Waar in het 'westen' ?  Dat kan van Vlissingen tot aan Den Helder zijn. Aan de Zeeuwse kust was de ontvangst stukken beter dan in Amsterdam /Utrecht bijvoorbeeld.

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Leen,

 

Dat is waar jij ook oorspronkelijk vandaan kwam.

Uit het Westland.

 

Gerard

 

Gerard,

 

Ben inderdaad geboren(1956) en getogen in het Westland. Vertrokken in 1995 naar zuid-Frankrijk en daar zit ik nog steeds. Heb onlangs mijn huis verkocht en vertrek binnenkort naar een rustigere plek in de' Haute Provence'.  Geen  'mondain' Côte d'Azur meer met zeezicht, maar bossen, lavendel -en zonnebloemvelden en binnenmeren.

 

Je achternaam komt uitzonderlijk veel voor in het Westland. Net zoals Kester, Zwinkels, van Paassen etc. Mijn achterburen in Naaldwijk heetten zo, evenals de melkboeren . Ik vermoedde al dat je daar vandaan komt.

 

Kan het zijn dat je ooit berichten over Mi Amigo/Caroline voor de Haagsche Courant schreef?

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Gerard,

 

Ben inderdaad geboren(1956) en getogen in het Westland. Vertrokken in 1995 naar zuid-Frankrijk en daar zit ik nog steeds. Heb onlangs mijn huis verkocht en vertrek binnenkort naar een rustigere plek in de' Haute Provence'.  Geen  'mondain' Côte d'Azur meer met zeezicht, maar bossen, lavendel -en zonnebloemvelden en binnenmeren.

 

Je achternaam komt uitzonderlijk veel voor in het Westland. Net zoals Kester, Zwinkels, van Paassen etc. Mijn achterburen in Naaldwijk heetten zo, evenals de melkboeren . Ik vermoedde al dat je daar vandaan komt.

 

Kan het zijn dat je ooit berichten over Mi Amigo/Caroline voor de Haagsche Courant schreef?

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Beste Leen,

 

De laatste vraag moet ik ontkennend beantwoorden. Ik heb geen journalistieke gaven.

 

Ik kwam vroeger wel vaak in de boekhandel van je vader en broer, zowel in Naaldwijk als in 's-Gravenzande. Helaas is het ter ziele gegaan een aantal jaren geleden. Ik kwam er graag voornamelijk om kleinere benodigdheden aan te schaffen en af en toe eens een boek.

 

In een zeer ver verleden heb ik er ooit een bureau, een bureaustoel en -lampen aangeschaft.

Ik deed dan zaken met je broer Pim.

 

Succes alvast gewenst met de aanstaande verhuizing.

 

Gerard

 

 

bewerkt door Gerard van den Ende
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

Klein wereldje. Leuk dat te lezen.

 

 

Leen,

 

Dank voor dit inkijkje. Je broer was het zeezender gebeuren gauw zat. Ik niet. Ik luister nog graag naar programma's die zowel hier als op het forum van Hans Hendriks wordt aangeboden.

 

Andere vraag.

In deze periode 35 jaar geleden (in 1986 dus) kwam de Ross Revenge in flinke problemen. 31 januari raakte het schip op drift tijdens een zware noordoosterstorm. Het dreigde in de territoriale wateren van Engeland te komen. Gelukkig konden de motoren uiteindelijk op tijd gestart worden en bleef men buiten de beruchte zone. Zie ook andere topics van de laatste dagen op dit forum voor meer info.

 

Vandaag 2 februari kon Radio Monique haar programma's na een aantal spannende dagen hervatten.

 

Was jij toen nog betrokken bij de organisatie en zo ja, hoe heb jij die dagen beleefd?

 

Groeten,

Gerard

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.