Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

Bart van Leeuwen vertelde tijdens de 1224 reünie dat hij het in het begin bij Veronica heel moeilijk had. Hij werd niet geaccepteerd bij de meeste collega s en gezien als "dat jochie"

Hoe was dat wanneer hij naar boord ging als nieuwslezer? Was dat precies het zelfde? In die tijd kwam ook de 18 jarige Leo de Later en ik kan me voorstellen dat dat meteen prettiger werken was samen.

Wim de Lang 

Geplaatst
  • Populair bericht
Op 10-5-2021 om 10:13 zei wim1958:

In die tijd kwam ook de 18 jarige Leo de Later en ik kan me voorstellen dat dat meteen prettiger werken was samen.

Interessante vragen Wim.

Ik mis nog Sieb Kroeske in je opsomming.  Ook zo'n  'scholier' of 'snotneus' die er toevallig op juiste moment was om bij Veronica binnen te 'stromen'. 

Over Bart kan ik helaas niets melden. Hij heeft zich 'ooit'  aangemeld als lid van dit Radiotrefpunt, maar ik betwijfel of hij hier de berichten volgt.

Leo de Later ben ik in 1994 nog tegengekomen, toen ik eindexamen deed voor de opleiding Journalistiek in Tilburg. Ik moest mijn radiodocumentaire verdedigen en kwam hem toevallig tegen in de gang.  Hij was gevraagd om aanwezig te zijn bij de examens en zijn oordeel te geven. Onze ogen kruisten elkaar erg lang.  Ik vond het toen niet het juiste moment om hem over zijn periode bij  Veronica te vragen.

Helaas kwam hij niet aan mijn tafeltje zitten. 

Ik had een documentaire gemaakt over Nederlanders in Zuid-Afrika die door de slechte economische situatie en waardevermindering terug naar Nederland wilden. Dat lukte niet. Ze mochten maar 25% van hun vermogen meenemen en dat was door de koersval al niets meer waard. Heb toen diverse Nederlanders huilend aan de microfoon gehad.  

Ik vond het een fantastisch land en kon een pannenkoeken restaurant over nemen in Stellenbosch. Heb dat na veel 'wikken en wegen' toch maar niet gedaan, omdat het onzeker was of 'witte mensen' hun onderneming mochten houden. Mandela zou toen de nieuwe president worden, maar niemand wist precies wat hij wilde.  Achteraf heb ik de juiste beslissing genomen.

Salut

Leendert

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.