Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Als ik oude bandjes afspeel van zeezenders dan is het vaak RNI uit 1970 maar ook de opnames die ik van Swinging Radio England in mijn archief heb, heerlijk om daar naar te luisteren. Die Amerikaanse swing, snelle presentatie, veel echo op de stem en lekkere hits, ja, daar hou ik wel van.

Komende dagen ga ik meer Swinging Radio England aanbieden.

Deze keer Ron O'Quinn, hij mocht voor het station de Amerikaanse tour van de Beatles verslaan in dat jaar, en, van de telefoon opgenomen, was er dan ook een paar keer een verslag van Ron te horen. Helaas toen Ron hierna terugkwam in de UK kreeg hij problemen met zijn werkvergunning in de UK en was zijn carriere bij Swinging Radio England over.

Swinging Radio England  30 Juni 1966 14-15 uur Ron O'Quinn

https://pixeldrain.com/u/4NBfRUSE

Tijd voor.... "The Boss Jocks"..... :) 

Henk Kruize

bewerkt door Henk-Anna Loog
verwijderen afbeelding

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Ja, leuk, zeker. Swinging Radio England was op haar "Amerikaanse" manier totaal verschillend van de andere zeezenders, al was Radio London ook wel een beetje "USA" stijl.  Helaas heeft het maar knap een half jaartje geduurd, misschien als het wat langer in de lucht was geweest dan was het commercieel misschien interessant geworden voor de eigenaars.

Helaas trokken ze er na 6 maanden de stekker eruit omdat men dacht in Nederlands de centjes te kunnen verdienen met Radio Dolfijn.

Groet

Henk Kruize

ps... morgen deel ik ook weer een leuke SRE opname met Larry Dean... net even zitten snuffelen in de opnames.

Henk

Geplaatst
  • Auteur

Laat ik het dan anders zeggen, hij had wat problemen met de organisatie en mocht niet zonder werk in de UK blijven, op wikipedia staat het als volgt...

Upon returning to England following the tour, O'Quinn was told he had 3 weeks to get his affairs in order and return to America, unless he left the employ of Radio England, in which case he could remain (due to the British government imposing restrictions against offshore pirate radio). Knowing that he couldn't remain in the UK jobless, O'Quinn left Radio England and returned to the United States.

OK, het mag dan geen "werkvergunning" zijn, in elk geval had ie problemen, laten we het daar op houden, OK?

In de loop van de jaren is er door zoveel verschillende mensen over zeezenders geschreven, de ene schijft het als "A", de andere als "B" en weer een als "C"... en het is al weer zoveel jaar geleden dat het steeds moeilijker wordt om te achterhalen wie het nu eigenlijk bij het rechte eind had, ik ging er van uit dat het zijn werkvergunning was, nou, dat was dus niet, zat ik fout.

Laat degene die het dan echt weet hier het antwoord plaatsen.

Fijne avond.

Henk Kruize

Geplaatst

Je mag niet langer dan 3 maanden blijven, dus als hij daarna weer vanuit zee terugkwam in the UK had ie zowiezo een probleem. Je mag ook niet werken.

Daar moeten meer Amerikanen problemen mee hebben gehad. 

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.