Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

De Radio DelMare DJ's waren een beetje de "kwajongens" van de radio in 1978 en 1979, toen het 13 Augustus 1979 was lag de organisatie een beetje op zijn gat, diverse DJ's waren vertrokken, de organisatoren "pisten een beetje langs de pot" en daardoor zat op 13 Augustus alleen Johan Rood en Hans Keers nog maar aan boord van de Martina en die presenteerde de programma's en speelde nog wat oude banden die nog aan boord waren.

Een jaartje later had ik correspondentie contact met een voormalig DJ bij Delmare, en die ruilde wat opnames met mij die ik nu aanbied. Later in de jaren 80 heb ik die voor meerdere zeezenderfans gekopieerd en ben een tijdje geleden gedigitaliseerde kopietjes daarvan tegengekomen.

Ik bied ze nog een keer aan, leuk omdat het vandaag 43 jaar geleden is.

DelMare 13 Augustus 08-09 start uitzendingen Johan Rood    https://pixeldrain.com/u/YJVYeX3Y

DelMare 13 Augustus 10-11 Astrid de jager    https://pixeldrain.com/u/WLxm2VXf

DelMare 13 Augustus 16-18:07 Johan Rood   https://pixeldrain.com/u/44gj4hoU

terug naar 1979

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht
1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

De Radio DelMare DJ's waren een beetje de "kwajongens" van de radio in 1978 en 1979, toen het 13 Augustus 1979 was lag de organisatie een beetje op zijn gat, diverse DJ's waren vertrokken, de organisatoren "pisten een beetje langs de pot" en daardoor zat op 13 Augustus alleen Johan Rood en Hans Keers nog maar aan boord van de Martina en die presenteerde de programma's en speelde nog wat oude banden die nog aan boord waren.

Een jaartje later had ik correspondentie contact met een voormalig DJ bij Delmare, en die ruilde wat opnames met mij die ik nu aanbied. Later in de jaren 80 heb ik die voor meerdere zeezenderfans gekopieerd en ben een tijdje geleden gedigitaliseerde kopietjes daarvan tegengekomen.

Ik bied ze nog een keer aan, leuk omdat het vandaag 43 jaar geleden is.

DelMare 13 Augustus 08-09 start uitzendingen Johan Rood    https://pixeldrain.com/u/YJVYeX3Y

DelMare 13 Augustus 10-11 Astrid de jager    https://pixeldrain.com/u/WLxm2VXf Dit programma loopt zelfs tot 1106 en je hoort ook nog John Anderson

DelMare 13 Augustus 16-18:07 Johan Rood   https://pixeldrain.com/u/44gj4hoU

terug naar 1979

Henk Kruize

ik hoor onmiddellijk aan de platen dat Johan Rood bezig is. Ik heb met veel plezier naar zijn programma's geluisterd. Af en toe verdween Delmare uit de lucht. Johan vertelde dan dat hij olie moest filteren en dan kon hij in kleine hoeveelheden bijvullen en dan kon er weer uitgezonden worden. Hij vertelde evenwel nooit wie hij was, maar blijkbaar wist iedereen dat het Johan was. Hij is waarschijnlijk de man geweest die het meest aantal programma's heeft gepresenteerd zonder te vertellen wie hij was. Ondertussen zijn er hier wat bandopnemers hersteld dan kan ik  hopelijk een aantal moeilijkere banden digitaal omzetten van Delmare uit augustus en september 79.

Geplaatst
  • Auteur

Ja, Johan van Hee, was dat niet zijn echte naam? Johan had hart voor de zaak en hield het draaiend, helaas is hij niet meer onder ons, net zoals vele medewerkers van Caroline, Mi Amigo, DelMare etc...

Ik zoek al jaren naar de allerlaatste uitzending van DelMare, op 15 Oktober om 14 uur neemt Johan definitief afscheid... en ik heb hier nog geen opname van boven water weten te krijgen.. helaas. Of het wordt als "heilige graal" achter de hand gehouden, dat kan ook.

Groet

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht
7 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Ja, Johan van Hee, was dat niet zijn echte naam? Johan had hart voor de zaak en hield het draaiend, helaas is hij niet meer onder ons, net zoals vele medewerkers van Caroline, Mi Amigo, DelMare etc...

Ik zoek al jaren naar de allerlaatste uitzending van DelMare, op 15 Oktober om 14 uur neemt Johan definitief afscheid... en ik heb hier nog geen opname van boven water weten te krijgen.. helaas. Of het wordt als "heilige graal" achter de hand gehouden, dat kan ook.

Groet

Henk Kruize

Hier heb ik nog wat uitzendingen om te zetten maar ik vrees dat ik van oktober weinig of niets heb. Inderdaad Johan van Hee. Hoewel hij geen bevoorrading kreeg slaagde hij er toch in nieuwe platen te laten horen.... totdat je plots de stem van Lex Harding hoorde op het einde van een plaat. Dat was nu ook niet de bedoeling liet Johan weten. Hij moest toch iets, dus nam hij nieuwe muziek op van de radio. Ondertussen stelde hij ook nieuwsuitzendingen samen, moest zorgen dat er een nieuwe plaat werd gestart als de plaat ten einde was. En dan ook regelmatig diesel bijvullen. Was hij weer eens te laat dan viel de generator stil. Of hij ging 's nachts door op 186m maar was dan 's morgens natuurlijk niet wakker zodat Delmare soms om 17u in de lucht kwam. 

Op 31 augustus 79 besloot hij uit de lucht te gaan voor een week. Hij voer naar land op zoek naar bevoorrading en gelden om toch te kunnen blijven doorgaan. Een week later was hij terug. Maar verdere bevoorradingen werden in beslaggenomen...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.