Geplaatst 26 augustus 20223 jr. Populair bericht Radio First Termer was een illegaal station dat gerund werd door Amerikaanse soldaten in Vietnam, het heeft maar heel kort bestaan en hun geheime studio was gevestigd in een bordeel in Saigon. Zo staat het omschreven op wikipedia Radio First Termer was an underground pirate radio station that operated in January 1971 during the Vietnam War. The station was fronted by United States Air Force Sergeant Clyde David DeLay (August 15, 1948 — January 20, 2012), under the on-air pseudonym of "Dave Rabbit".[1][2][3] The two other members of his crew were called "Pete Sadler" and "Nguyen." After serving three tours in Vietnam, DeLay and his friends launched Radio First Termer from a secret studio located inside a Saigon brothel, with the format centered on "hard acid rock" from bands such as Steppenwolf, Bloodrock, Three Dog Night, Led Zeppelin, Sugarloaf, James Gang, and Iron Butterfly, who were popular among the troops but largely ignored by the American Forces Vietnam Network. The music was mixed with antiwar commentary, skits lampooning the Air Force and former President Lyndon B. Johnson, and explicit sexual and drug-oriented jokes.[1] Radio First Termer broadcast for a total of 63 hours over 21 nights from January 1 to 21, 1971.[2][4] Met dank aan Harm Koenders voor deze opname Radio First Termer (Vietnam) - Januari 1971 - Dave Rabbit https://pixeldrain.com/u/nztk9dr5 Enjoy Henk Kruize
Geplaatst 26 augustus 20223 jr. Da's erg leuk Henk. Toch een periode uit m'n "jeugd"........................Ik was 24. Juul
Geplaatst 26 augustus 20223 jr. Auteur Januari 1971, was ik 15 en leerling op de 2e LTS in Eindhoven, 3e klas Electro... leuke tijd... Mooie radio toen, RNI kwam terug, en daar moet ik altijd aan denken als ik het plaatje "Apache drop out" van Edgar Broughton band hoor, de eerste die ik hoorde in de test uitzendingen. Kocht het singletje.. en het is een lekkere bak herrie... maar mijn ouders dachten daar "iets" anders over. Leuk deze herinneringen, en dat wil ik ook bij de forumleden genereren door het plaatsten van zulke opnames. Groet Henk Kruize
Geplaatst 26 augustus 20223 jr. Ja, gekke tijd. Ik luisterde veel naar AFN - Soesterberg en al helemaal toen we eens bij AFN Frankfurt te gast waren in 1973. Geweldig was dat.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.