Geplaatst 4 november 20223 jr. Populair bericht 1977 Veronicaschip vaart de sluis in bij IJmuiden naar zee. bron: het Noordhollands archief NL-HlmNHA_1478_15841K00_09 Waarom ging het schip naar zee? ledenwerfactie? Zeilwedstrijd? anders... groet, Fred
Geplaatst 4 november 20223 jr. Populair bericht bron: Evert Stolman 9 augustus 1977 De Norderney wordt weer vanuit Zaandam naar zee versleept om voor de kust van Scheveningen als decor te dienen bij de opnamen van The Day The Music Died. Laat in de avond vaart ze weer terug naar Zaandam. groet, Hans
Geplaatst 4 november 20223 jr. Populair bericht Wat leuk dit, ik meen mezelf op dek te zien staan, in wit Veronica jasje, want ik was de hele trip aanwezig. Eenmaal buitengaats werd ik zeeziek en moest die middag met een speedboot van boord gehaald worden. In de week ervoor was machinist Maarten de Reus ingehuurd om één van de generatoren weer aan de praat te krijgen. Ik vergeet nooit het moment dat Maarten de hoofdschakelaar omzette en alle verlichting aan boord weer ging branden.
Geplaatst 4 november 20223 jr. Populair bericht Dat je dat ziet Harm........................Wijs het eens aan........hi Maarten de Reus, wel met wit overhemd. 4 november 20223 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 4 november 20223 jr. Er staat een mager figuur aan wal, op de foto direct naast de uitlaat van de machinekamer. Er is die dag ook gefilmd op 16mm maar bij B&G is dat niet meer te vinden, helaas...
Geplaatst 5 november 20223 jr. Nee, dit is het achterdek met de uitlaat van de CV installatie. Maar zó spannend is dat niet hoor... De letters VERONICA aan deze zijde waren verweerd en roestig. Omdat het schip van de andere kant in beeld zou komen werden alleen die letters overgeschilderd.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.