Spring naar bijdragen

"Piepende" cassettes


Ben

Aanbevolen berichten

Ik de verzameling cassettes van Helmut zit een flink aantal van deze cassettes:

 

1261996279_Cassette001.thumb.jpg.3ada902b77ae10b0a823ffbb65c092f8.jpg

 

Ik ben deze cassettes ook tegengekomen toen ik het cassette archief van Hans Hogendoorn digitaliseerde. Deze cassettes staan er tegenwoordig om bekend (toen Helmut ze aanschafte was dat niet bekend) dat ze last kunnen hebben van het "Sticky Shed" probleem, maw tijdens het afspelen kunnen ze gaan piepen. Indertijd met de cassettes van Hans heb ik ze een paar dagen in de fruitdroger gelegd en voor zover ik me kan herinneren waren ze daarna weer afspeelbaar. Gisteren heb ik een aantal van de cassettes van Helmut 8 uur lang in de fruitdroger gelegd, maar ik merk helaas geen verschil. Met de huidige energieprijzen vind ik een paar dagen drogen in de fruitdroger geen goed idee, dus ik ben op zoek naar een andere manier om van het "piepen" af te komen. Met R2R tapes is dat veel makkelijker omdat je daar beter bij kunt tijdens het afspelen, ik heb daar met IPA, alcohol, WD-40, etc bijna altijd piepende banden kunnen "reinigen". Zelfs met Betamax banden is het me gelukt.

 

Nu mijn vraag (sorry voor de lange inleiding). Wie heeft goede ervaring met andere methoden dan "bakken" om de piep in dit soort BASF cassettes op te lossen?

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De rode ferro van BASF. Zowel de banden als de cassettes hebben kuren. De banden 24 uur in de fruitdroger en ze kunnen we even is mijn ervaring. De cassette 12 uur en dan lukt het wel weer. Tenzij ze 'droog staan'. Het 'glijmiddel' op de band weg is, dan schuren ze en is de piep niet op te lossen.

 

Ik wil wel eens een poging wagen Ben. Dan moeten we maar eens kijken hoe ze hier komen. Een dagje draaien van mijn fruitdroger gaat hier op de stroom van de zonnepanelen op het dak. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je aanbod, Vincent. Wat mij betreft heel graag! Ik kan ze eventueel naar je opsturen of aan je geven mochten we een keer op dezelfde plek komen.

 

Helmut is dat ook akkoord voor jou?

 

Overigens, vwb het ontbreken van het glijmiddel. Daarvoor heb ik wel 's de banden (met succes)  behandeld met WD-40. Maar dat wil ik de koppen van m'n cassettespelers niet aandoen :(

 

 

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.