Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Weer 3 leuke opnames van de "Radio Nord Topp 20". En wat wel leuk is, de opname van 25 April 1962 is er een opgenomen van AM maar ook de studiotape van diezelfde dag, 25 April 1962, staat erbij.

Veel luisterplezier..... en pak er even het boek "Zweeds voor dummies" erbij   :) 

4 April 1962 - Radio Nord Topp 20 - Presentatie: Larsan Sorenson - Sponsor: Safari - AM opname

https://pixeldrain.com/u/8GB99e1S

25 April 1962 - Radio Nord Topp 20 - Presentatie: Larsan Sorenson - Sponsor: Guldfynd - AM opname

https://pixeldrain.com/u/FEc7wdK1

25 April 1962 - Radio Nord Topp 20 - presentatie: Larsan Sorenson - Sponsor: Guldfynd - Studio band

https://pixeldrain.com/u/vh7GuJvG

Fijne Zaterdag

Henk Kruize

Nord - info.jpg

Geplaatst
Op 11-3-2023 om 10:23 zei Henk-Anna Loog:

25 April 1962 - Radio Nord Topp 20 - Presentatie: Larsan Sorenson

Mijn geboortedag :)

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

9 minuten geleden zei Jan-Fre:

Mijn geboortedag :)

Proficiat...

Op 25 April 1962 zat ik in de 2e klas van de "Grrrristelijke Lagere School Prinses Beatrix" in Geldrop. Juffrouw Nauta was mijn lerares, nooit vergeet ik haar....  Nu zijn de meeste leraressen lief en aardig voor de kinderen maar "juffrouw Nauta", een bijna gepensioneerde lerares toen, had een schrikbewind in de klas.

Deed je iets wat niet mocht, praten, even niet opletten o.i.d. dan moest je bij haar lessenaar komen, je hand erop leggen en dan had ze zo'n plat latje en daar gaf ze je een paar flinke tikken mee op je hand.... daar moet je nu niet meer mee komen.

Toch was het een leuke tijd, ik werd 7 jaar in 1962 (9 Augustus) en kreeg mijn eerste eigen radio...  een 6 transistor "Captain- solid state".... het radio-zaadje was gepland en nu, 61 jaar later bloeit dat radio-bloempje nog altijd.  :)  o ja, en het radiootje heb ik nog altijd en speelt nog volop!!!

Groetjes

Henk Kruize

Op de foto heb ik net van moeke mijn radiootje gekregen op mijn 7e verjaardag in 1962

img365.jpg

bewerkt door Henk-Anna Loog

Geplaatst
1 hour ago, Henk-Anna Loog said:

Proficiat...

Op 25 April 1962 zat ik in de 2e klas van de "Grrrristelijke Lagere School Prinses Beatrix" in Geldrop. Juffrouw Nauta was mijn lerares, nooit vergeet ik haar....  Nu zijn de meeste leraressen lief en aardig voor de kinderen maar "juffrouw Nauta", een bijna gepensioneerde lerares toen, had een schrikbewind in de klas.

Deed je iets wat niet mocht, praten, even niet opletten o.i.d. dan moest je bij haar lessenaar komen, je hand erop leggen en dan had ze zo'n plat latje en daar gaf ze je een paar flinke tikken mee op je hand.... daar moet je nu niet meer mee komen.

Toch was het een leuke tijd, ik werd 7 jaar in 1962 (9 Augustus) en kreeg mijn eerste eigen radio...  een 6 transistor "Captain- solid state".... het radio-zaadje was gepland en nu, 61 jaar later bloeit dat radio-bloempje nog altijd.  :)  o ja, en het radiootje heb ik nog altijd en speelt nog volop!!!

Groetjes

Henk Kruize

Op de foto heb ik net van moeke mijn radiootje gekregen op mijn 7e verjaardag in 1962

img365.jpg

Dear Henk,

Is that the naughty stool in the corner?

Mvg,

John C

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
5 minuten geleden zei JOCOOLE:

Is that the naughty stool in the corner?

Hey John,

Nee, dat was het "krukje" als we "plaatjes draaiden"... het was op een Philips platenwisselaar en en Erres Radio. De Radio heb ik nog altijd, de pick up helaas niet meer maar alle 45 toeren plaatjes uit die tijd, Buddy Holly, Paul Anka, Everly Brothers, Sandy Nelson, Johnny Preston, Cliff Richard en nog vele meer zijn nog altijd in mijn bezit.

Plaatjes draaien, dat deed ik vroeger en nu nog...

Have a nice day

Henk Kruize

1178301279_henk1959plaatjesdraaien-Enhanced-Colorizedv2.thumb.jpg.a14cb0de5fb10622f4b8bb77ef00baee.jpg

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.