Geplaatst 19 maart 20232 jr. Laatst hoorde ik dat B&G van plan is om de opnamen in hun archieven on-line beschikbaar te gaan maken met ingang van (ik dacht) 2026. Een initiatief dat ik toejuich! De Spaanse omroep RTVeS biedt al jaren hele mooie historische (muziek)programma's on-line aan. Gisteren ontdekte ik dat ze ook een programma, uitgezonden in samenwerking met de BRT en de KRO, hebben gemaakt. In het begin zie en hoor je Jan Theys, waarna de Spaanse presentatrice in het Nederlands/Vlaams (even) doorgaat. Ik heb ook even in de archieven van B&G gekeken, maar ik kon dit programma (Zomer carrousel) daar niet vinden in het jaar 1970. https://www.rtve.es/play/videos/galas-del-sabado/carrousel-verano-11-07-1970/6821307/ In het programma treden louter Spaanse artiesten op, waaronder Los Bravos (die in '66 en '68 bij ons in de Top 40 stonden) en Los Payos met het bij ons bekende nummer Maria Isabel( heeft op 15 gestaan in de Top 40). 19 maart 20232 jr. bewerkt door Ben
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.