Spring naar bijdragen

Radio Luxembourg uit Oktober(?) 1968 met TW en Noel Edmunds


Ben

Aanbevolen berichten

Deze opnamen komen uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen.

 

Please login or register to see this link.

 

De file PB-R2R-004 A 3 begint met Business Man van Ray Stevens, gevolgd door Up hard van Willy Mitchell (leuke instrumental) en Tom Jones met Make This Heart of Mine Smile Again.

 

Het dateren van PB-R2R-004 B 1 zou redelijk makkelijk moeten zijn omdat TW zegt dat Jesamine van de Casuals op dat op Nr 1 in de sound survey staat. Maar voor zover ik heb kunnen uitvinden op Radiopedia heeft dat nummer nooit op nummer 1 gestaan, maar zoeken (en vooral vinden) is dan ook niet m'n beste eigenschap :)

 

En file PB-R2R-004 B 2 is een stukje van dezelfde tape. Ik vermoed dat het een opname is van Caroline met Robbie Dale en kok Harry.

 

Aanvullingen en correcties zijn meer dan welkom!

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

PB-R2R-004 A 3

  • Ray Stevens - Business Man 
  • Willie Mitchell - Up Hard (uitgebracht in de UK 11-10-1968)
  • Tom Jones - Make This Heart of Mine Smile Again

Ik haal er dit uit: Tony Windsor lijkt ook hier Noel Edmunds te introduceren (werkt/werkt voor een ziekenomroep). Is ook een Decca show. In ieder geval oktober 1968. Dan kom ik voorlopig uit op:
Luxembourg-19681000-TonyWindsor-NoelEdmunds-DeccaShow-9min.


PB-R2R-004 B 1

 

  • The Casuals - Jesamine 
  • The Turtles - Elenore (uitgebracht in de UK op 27-09-1968)

Jesamine staat morgenavond op nummer 1? Dan is de dag een maandag, op dinsdagavond werd de Top 20 uitgezonden. Hoogste notering was nummer 2? Het verloop van de noteringen van Jesamine: 1/9 20, 8/9 20, 15/9 12, 22/9 7, 29/9 3, 6/10 3, 13/10 2, 20/10 3, 27/10 3, 3/11 8, 10/11 11, 17/11 15, 24/11/ 19.
Ik maak de aanname dat het een opname uit oktober is. Dan blijft 7, 14, 21 en 28 oktober over. Ze hebben het over de nieuwe single singles van The Turtles die net uit is, dat gebeurde op 27-09-1968 in de UK. Dan zit je eerder aan het begin van de maand dan aan het eind. 7 of 14 lijkt mij dan de dag.


Ik maak het er volgende van: Luxembourg-19681000-TonyWindsor-NoelEdmunds-DeccaShow-8min-EenMaandag


PB-R2R-004 B 2

 

  • The Ivy League- Funny How Love Can Be (Uitgebracht in de UK 15-01-1965)
  • Traffic - Paper Sun (Uitgebracht in de UK mei 1967)
  • The Smoke - My Friend Jack (Uitgebracht in de UK 10-02-1967)

Presentatie ben ik niet zeker over, herkennen van stemmen ben ik niet goed in. Kok Harry is duidelijk een Nederlander. Deze opname zal uit 1967 zijn, dateren lijkt me onmogelijk. Ik neem het voorlopig zo op: Caroline-19670000-RobbieDale-6min-GesprekMetKokHarry

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.