Spring naar bijdragen

Caroline na 15 augustus 1967 op 192 Radio


Marinebroadcasters

Aanbevolen berichten

  • Marinebroadcasters changed the title to Caroline na 15 augustus 1967 op 192 Radio
15 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Op 192 Radio hoorde ik donderdag jl  tussen 20.00 en 22.00 uur deel 1 van een periode uit het Caroline bestaan welke omschreven kan worden als kort maar hevig. Eén van de presentatoren vroeg zich af of er nog luisteraars zijn die deze korte periode 15-8-67 tot 3-3-68 bewust als luisteraar hebben meegemaakt. Zeker...nadat ik in juni 64 mijn eerste "Flips" transistor kreeg begon voor mij het grote zeezender luisteren in de eerste Britse periode. Ben nooit bij één blijven hangen, beluisterde ze allemaal. Groot was de schok op 15 augustus 67 toen Caroline South overnight opeens Caroline International heette met " control from Amsterdam-Paris- New York en Toronto". Ja ja. Alle commercials waren uit het draaiboek verdwenen evenals de zeer succesvolle spelletjes zoals oa Cash Cassino welke Caroline vanaf medio 66 weer op de kaart zette tov Big L. Wat restte waren de minuten lange promo's ingesproken door Tommy Vance voor het legendarische Major Minor label. Oja en natuurlijk de ozo foute commercial over Alcokill, een inhaler die de geur van alcohol maskeerde als je de auto bestuurde. De onderliggende boodschap was natuurlijk  " zuip er maar op los en ga gerust auto rijden". Tussen de bedrijven door werden er wel internationale commercials gedraaid maar die waren onbetaald en duidelijk hoorbaar op de Mi Amigo in de messroom opgenomen van de Britse commerciele tv. Met micro voor de loudspeaker, tamelijk over gemoduleerd. Op Caroline North vanaf de Fredericia voor het eiland Man kwamen de vele tapes die Don Allen in zijn bezit had en in zijn hut bewaarde goed van pas. Op die tapes vele schitterende US Radio commercials uit de vroege 60s. In 68 vond ik deze tapes in zijn hut aanboord. Zijn hut was gesitueerd bij de letter "N" in het woord Caroline geschilderd op de stuurboord zijde van de North ship.  Tja, door alle drukte vergat men de tendercompany te betalen en u weet de afloop in maart 68. Overigens was in de winter van 66-67 en 67-68 Caroline North via de skywave soms sterker dan het South ship in Grunn. Veel naar North geluisterd. Al met al even terug naar 192 radio op vermelde donderdag en tijdstip 20.00-22.00 zeker de moeite waard om te beluisteren. Alle in die tijd zo kenmerkend Caroline International plaatjes komen voorbij. Hoeveel delen er zijn is mij niet bekend overigens. Op de foto de Fredericia in de Houthaven 1971 en mijn eerste transistor met midden en lange golf. Foto Paul de Haan.

166217884_1054650528360720_4854449909469948595_n.jpg

foto89.jpg

Hé, die heb ik ook nog gehad! De radio, niet het schip... 😄

Piet.

  • Vind ik leuk 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.