Spring naar bijdragen

zanussie 819 khz


Aanbevolen berichten

ik wou nog even reageren op de ham vraag of de vergunning er  is voor 819 khz ja,  en is nog niet openbaar gemaakt door het rdi, die hebben ook feestdagen , gewoon rustig blijven          T,POT z,n vraag even beantwoorden, hoe doet ie het toch , we hebben de zelfde mentor t pot  ome henk  uut dokkum 👍 gehad  daar is het spoel antenne gebeuren mee begonnen met een sprietje van  70 cm, het aarde net werk van u is ook gigantisch maar dat wist ik al dat had ik al gehoord, hier is het zelfde in iets andere vorm en een paar meters meer ,want een spoelantenne wil nou eenmaal aarde zien als hij naar beneden kijkt,                                                                                                                                                                                                        JUUL onze andere forum gebruiker noemt ons simpele zielen klopt helemaal juultje, kan alles niet zo technisch onder bouwen jullie heb de school niet af gemaakt, maar ik moet het van m,n  dienst jaren hebben en gelukkig heb ik tegenwoordig  wel mensen die mij  bij staan met wat ik nu heb, en niet zo als hier enkelen doen in plaats iedereen af te lopen zeiken mocht u iemand horen die het niet voor mekaar heeft daar hebben ze meer aan , is mijn mening maar ja wie ben ik,                                                                                                                                       JUUL las dat je een vraag had , hoe verzin je het die naam, nou simpel ik werd jaren geleden weer eens uit de lucht gehaald op een zondagmorgen door willem van essen  rdi maar deze keer was hij iets bozer als anders hij zei hij wou zeetyger nooit weer horen, dat was de naam  waar ik een jaar of 25 geleden onder uitzond raar maar ik had voor het eerst het idee dat hij het echt meenden, na dat hij met kofferbak vol hf spul weer vertrokken was, dat was het einde van m,n zeetijger tijd, was inmiddels op de bank geploft even bij komen, trek de koelkast los voor een blikje fris doe deur dicht, zanussie stond op de koelkast deur dus m,n nieuwe naam  was geboren t,heeft niet echt geholpen willem was er zo weer ,hoop dat ik u zo voldoende heb geinfomeerd juultje,                                                                                                                                                                                                                                                             ruudam die heeft ook een  duidelijke mening over mij al jaren vooral mij af te lopen zeiken vindt ik prima,  maar je hebt mij nog nooit gebeld voor advies wat beter zou kunnen alleen maar mijn spul aftelopen zeiken en dat ik vaak in lucht zat waar ik toen geen vergunning voor had  in grote delen van nederland te ontvangen was, dat had u ook gekunt met 1 kw freqentie, maar dat kost veel geld en geld is een belangrijke factor voor u dan denk ik loop ook niet over een ander te praten die het er wel voor over heeft,, ,ik las dat  u freqentie leeg is in verband dat de zender gerepareerd moet en dat al maanden duurt dan denk hoe kan nou met al u kennis en vrienden nog geen signaaltje in de lucht kunnen zetten ruudje                                             ik laat het hier bij hoop dat u alle informatie hier uit kunt halen over mij, ik ga niet mailen op berichten iedereen die meer wil weten kan mij altijd bellen  , mvg andre

bewerkt door de redactie
Telefoonnummer verwijderd, zie algemene voorwaarde
  • Vind ik leuk 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoel antenne, een vaag iets. Elke antenne die te kort is zul je om resonant te krijgen elektrisch moeten verlengen, dat doe je met een spoel. Maar waar zit die spoel in de straler? Aan de basis? Ergens in het midden, of zelfs in de top met een "dakje" erboven? Dat maakt namelijk enorm verschil.

 

De grote misvatting is de halvegolf 27 MHz antenne gebruiken middels een spoel in de basis resonant maken en op een flinke geaarde mast te zetten. Vervolgens is het bereik geweldig, maar dat is niet door die verlengde opgehemelde 27 MHz antenne, maar door je stralende mast.

 

En of Henk de leermeester is geweest van Tpot ........... daar zet ik zo mijn vraagtekens bij.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.