Geplaatst 2 augustus2 aug Populair bericht Deze opname komt uit het privé archief van wijlen Harmen Siezen. Radio Veronica datum onbekend 21:00 40 min Harmen Siezen en Gerard de Vries - Leut zonder beeldbuis - Raket naar de maanDeze opname zal van midden jaren '60 zijn. Ik vraag me af of dit misschien de eerste uitzending van Leut zonder beeldbuis zou kunnen zijn en dat de lancering van de raket daar het symbool voor is. Het zou ook de laatste uitzending kunnen gaan, omdat het programma toen "naar de maan" zou gaan. Ik wil jullie allen graag uitnodigen dit programma te beluisteren en jullie ideeën/bevindingen over wanneer dit uitgezonden zou kunnen zijn hieronder te delen.
Geplaatst 3 augustus3 aug Dankjewel Ben voor dit programma! Een "satirisch programma over de radio in Hilversum". Het programma werd voor het eerst in april 1964 uitgezonden, op maandagavond, maar omdat het een erg bewerkelijk programma was met veel montages werd het na enige tijd gestopt. In december 1964 werd het weer uitgezonden elke dinsdagavond om 21.00 uur, om de veertien dagen.Het aangeboden programma bevat helaas geen enkel aanknopingspunt om te komen tot een datum. Ik archiveer het als: Veronica-19650000-2100-2140-HarmenSiezen&GerardDeVries-LeutZonderBeeldbuis-(RaketNaarDeMaan)groet, Hans
Geplaatst 3 augustus3 aug Auteur Bedankt voor het zoekwerk, Hans! De zin "satirisch programma over de radio in Hilversum" komt vermoed ik van de website van de stichting Norderney en is de omschrijving van de editie van het programma van 12 Januari 1965, dat in bezit is van de Stichting Norderney. Ik heb al eerder een andere editie van "Leut zonder beeldbuid" hier op 't forum gedeeld, die aflevering ging over Veronica en was op 26 Januari 1965 uitgezonden:Het programma werd om de twee weken uitgezonden. Wat ik vermoed (maar ik heb hier verder geen enkele concrete aanwijzing voor) is dat deze aflevering (Raket naar de maan) de "herlancering" van het programma in December 1964 is en het zou dan dus van 12-01-1965 - 14 dagen : 29 December 1964 kunnen zijn. Als ik me niet vergis heb ik nog (stukken van) 1 of twee andere afleveringen van Leut zonder beeldbuis. Die komen hier op 't forum op een later moment ook nog voorbij.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.