Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Na lang zoeken,de opvolger van de aristona sr 4299 de philips N4520.werd gebruikt als backup in studio dus bijna geen draaiuren als nieuw.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

De laatste spoelenrecorder van Philips, er was ook een 2-sporen uitvoering als N4522. Ook had Philips halverwege jaren 80 nog 2 andere spoelendecks, de N7150 en de N7300. Deze 2 types hadden een loopwerk waar heel veel kunststof in was verwerkt en wat op de dag van vandaag allemaal afbreekt. Vooral de tandwielen, Philips verving de rubber snaren door kuststof tandwielen maar ook bijna alle mechanische delen, allemaal kunststof.... na 40 jaar gaat al het kunststof stuk en reparatie is alleen mogelijk als je alle onderdelen nu namaakt met nieuw kunststof... ga d'r maar eens aan beginnen... :(

De N4520 was veel robuuster en had nog een metaal/aluminium loopwerk maar de recorder had slecht 1 zwak punt en dat was de on-off schakelaar... maar dat was echt een Philips kwaal.

Veel plezier met je machine... o ja, hij heeft ook nog 38cm/sec aan boord.

Henk Kruize

philips-n-4522-3 (1).jpg

Geplaatst

Bijna alle Philips Stereo recorders waren in de 4 sporen techniek, slechts 2 stereo recorders waren ook leverbaar in 2 sporen, dat was dus de N4522 en van 1969 tot 1973 de semiprofessionele PRO-12 die in 4 en 2 sporen werd geleverd.

Henk Kruize

Philips_PRO-12-1.jpg

Geplaatst

Die Pro 12 is loodzwaar en heeft als nadeel dat er geen 26cm banden op passen. Ik heb de 2 sporen 19/38 cm/s versie op zolder staan, toen gekocht omdat ik een paar banden had, die op 38 cm/s waren opgenomen. Heb ik niet veel gebruikt omdat ik later een Telefunken M15A heb aangeschaft.

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik zweer al sinds 1974 bij de Revox A77, ik kocht mijn eerste A77 nieuw, een van de laatste Mk3 modellen. Als 19 jarige in 1974 had ik als een gek gespaard en van mijn ouders kreeg ik ook nog een leuke donatie en kocht voor 1649,- gulden een echte A77..... Zo trots als een aap!!!!!

Heb 'm nog altijd, met inmiddels 4 tweedehands broertjes. Vier stuks als 4-sporen en 1 als 2 sporen, een Mk1 model en... een van de eerste gemaakt. Studer begon eind 1967 met de productie van de A77 en mijn mijn Mk1 heeft op de spoelmotoren de opdruk "feb 68".

Och, zo hebben allemaal onze favoriete dingen...

Mijn allereerste A77 hedentendaage... zie foto

Groet

Henk Kruize

hitmuseum revox A77.JPG

bewerkt door Henk-Anna Loog
tiepvaut

Geplaatst

Leuk, Henk! Je was me twee jaar voor. Ik heb in 1976 m'n 4 sporen A77 gekocht 😉 Ik heb nu geloof ik 3 4 sporen A77's, 2 2 sporen A77's en ook nog een B77. Daarnaast een aantal A88's. Die kunnen alleen afspelen en niet opnemen. Die komen uit een talenpracticum. Het binnenwerk (elektronica) is voor zover ik kan nagaan hetzelfde als bij de A77, alleen geen opname mogelijkheid.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.