Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

Op 9-8-2025 om 08:11 zei Ben:

Het is slechts een korte opname maar ik vind 't wel een genot om naar te luisteren 😄

Dat ben ik met je eens, de jaren 69-75 mag ik graag naar luisteren. Dank je voor deze!

De tijd klopt, datum wordt niet genoemd en de opgegeven datum klopt niet. De uitzending ligt tussen 09-10-1973 en 15-10-1973. Dit op basis van de nummer 4 notering van The Ballroom Blitz. Dat was in de lijst van 09-10-1973.

00:00 Tony Prince einde nieuws en weer.

00:40 Jingle Power Play.

00:55 Alvin Stardust - My Coo Ca Choo (uitgebracht in de UK op 05-10-1973, Power Play deze week bij zowel de Engelse als de Nederlandse service).

03:35 Tony Prince.

03:35 The Sweet - The Ballroom Blitz (uitgebracht in de UK op 14-09-1973, nummer 4 in de Radio Luxembourg Top 20 van 09-10-1973).

07:13 Tony Prince.

07:26 Reclame

07:54 Tony Prince.

08:08 Colin Blunstone - Wonderful(uitgebracht in de UK op 21-09-1973).

Geplaatst
  • Auteur

Hi Vincent,

Bedankt voor de uitwerking en de correctie. Dit stukje is uitgezonden op zaterdagavond, aan het begin hoor je Tony praten over "The Sunday People, tomorrow". Ik had de dag daarop gebaseerd en de datum op het feit dat Alvin Stardust - My Coo Ca Choo in de week van 16 December 1973 Powerplay was : https://radiopedia.nl/wiki/Lijst_van_Power_Play_op_Radio_Luxemburg_in_1973#Engelstalige_service. Maar die informatie is incorrect begrijp ik nu van je.

Deze opname staat dan wel tussen andere opnamen uit eind December 1973, maar kan al een tijdje op de tape hebben gestaan voordat die andere stukjes zijn opgenomen.

Geplaatst

Ben,

Er is in eerste instantie uitgegaan dat de datum klopte en dat de Nederlandse service toevallig ook Alvin Stardust - My Coo Ca Choo als Power Play heeft. Maar de Engelse Power Play is na plaatsing van jou posting erbij gezet. Ik denk dat je ook uit bent gegaan van de Nederlandse service. Na luisteren bleek dat niet te kloppen.

Even feiten op een rij:

• Alvin Stardust - My Coo Ca Choo kwam uit in de UK op 05-10-1973. Dan is het logisch dat hij direct na uitbrengen Power Play werd.

• Alvin Stardust - My Coo Ca Choo kwam in Nederland uit in december 1973. De week dat deze Power Play was bij de Nederlandstalige service klopt. Zie de playlist hieronder.

• The Sweet - The Ballroom Blitz staat op de 4e plaats in de Radio Luxembourg Top 20, dat was op 09-10-1973.

• De uitzending van deze opname was op een zaterdagavond.

Dan kom ik uit op zaterdag 13-10-1973. Ik hou deze ook aan. Op Radiopedia is de Power Play bij de Engelstalige service verplaatst naar de juiste week.

Luxembourg-19731218-1800-1900-PlaylistFelixMeurders.jpg

• Ben changed the title to Radio Luxembourg 13-10-1973 22:02-22:11 Tony Prince

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.