Geplaatst 21 uur geleden21 u. Populair bericht Deze opname uit het archief van Ad Couwenberg neemt je mee terug naar 20 September 1969 waar Jan van Veen de Top 10 (uit de Top 40) presenteerde. Ad schrijft dat dit werd uitgezonden nadat Veronica programma wijzigingen had doorgevoerd. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Dit is de Top 10: 1 Bee Gees - Don't Forget To Remember 2 Tom & Dick - Bloody Mary 3 Cats - Scarlet Ribbons 4 Zager & Evans - In The Year 2525 5 Andy Kim - Baby, I Love You 6 Robin Gibb - Saved By The Bell 7 Rolling Stones - Honky Tonk Women 8 Percy Sledge - My Special Prayer 9 Jane Birkin & Serge Gainsbourg - Je T'aime ... Moi Non Plus 10 George Cash - Nightingale
Geplaatst 6 uur geleden6 u. 15 uur geleden zei Ben: Ad schrijft dat dit werd uitgezonden nadat Veronica programma wijzigingen had doorgevoerd. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Ben,Bedankt voor al jouw Veronica-programma's die je de laatste tijd hebt gedeeld.De wijziging waar Ad het over heeft houdt in dat de Top 40 vanaf deze dag met een half uur verlengd werd tot 16.30 uur.40 nummers proppen in 2 uur werd steeds lastiger om te doen, vandaar.
Geplaatst 1 uur geleden1 u. 19 uur geleden zei Ben:Dit is de Top 10: 1 Bee Gees - Don't Forget To Remember 2 Tom & Dick - Bloody Mary 3 Cats - Scarlet Ribbons 4 Zager & Evans - In The Year 2525 5 Andy Kim - Baby, I Love You 6 Robin Gibb - Saved By The Bell 7 Rolling Stones - Honky Tonk Women 8 Percy Sledge - My Special Prayer 9 Jane Birkin & Serge Gainsbourg - Je T'aime ... Moi Non Plus 10 George Cash - NightingaleMooie Top 10, brengt mooie herinneringen bij me terug. Ik was 14 jaar in 1969 en zat op de 2e LTS in Eindhoven en mijn interesse voor "electronica" was begonnen. Ik kreeg van een klasgenoot een boekje "Jongens Radio deel-1" van uitgeversmij "De Muiderkring", het was de 10e druk uit 1957 en uit dat boekje bouwde ik toen als beginneling een "4 Watt Versterker" met de buizen AZ 41, EAF 42 en eindbuis EL 41. Na de bouw werd het bouwsel ingeschakeld en meteen kreeg de gelijkrichtbuis AZ 41 wangetjes als appeltjes zo rood en gaf direct de geest. Een wat oudere neef van me, die er wat meer van wist, heeft de bouwfouten uit het apparaat gehaald, de voeding lag helemaal kort gesloten, en de "4 Watt versterker" heeft nadat neef Frank het probleem had verholpen nog diverse jaren dienst gedaan.En de plaatjes uit die Top 10 die jij aanbied waren de muziekjes die ik, met geleende plaatjes van schoolkameraadjes, via de "4 Watt versterker", gebouwd op Amroh Uniframe en met 2 (voor een 14 jarige in 1969 peperdure) Amroh voedingstrafo P141NN en uitganstrafo Amroh 7044, afspeelde.Ik heb het dingetje nog altijd, en weet je... het speelt nog steeds als ik het weer eens in een nostalgische bui inschakel....Kom daar bij de huidige jeugd een aan.... versterker zelf bouwen.... ze verklaren je voor gek.Bedankt Ben voor deze opname.Fijne VrijdagHenk KruizeLater, in 1971, toen ik 16 was, bouwde ik nog steeds "versterkertjes"... deze heb ik ook nog. Platenspeler aansluiten en Shocking Blue spelen met Blossom Lady uit 1971.... ben ik weer terug in de tijd!
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.