Geplaatst Gisteren om 10:471 d. Populair bericht Vandaag op de kop af 56 jaar geleden.... en voor de zeezenderfreak alsof het gisteren was.... testuitzendingen vanaf de Mebo-2. In "TeleVizier" had ik toen in 1970 de eerste foto's van het schip gezien, man, wat maakte dat een indruk op me in die tijd.Wat me meteen opviel was de brom die in het signaal zat, later hoorde je dat ook regelmatig op Caroline als ze met de 50kW zender in de lucht waren.De digitale bron van deze 2 opnames komt van "de buren" in 2003 en bij mij staan ze op CD-R "RNI disc-3 track 2 en 3"RNI 19 Februari 1970 - 19:53-2100 uur - Test met Roger Day en Horst Reiner Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren RNI 19 Februari 1970 - 2100-2154 uur - test met Roger Day Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Enjoy...GroetHenk Kruize
Geplaatst Gisteren om 12:121 d. Kijk dit blijft mooi en je gaat er mee terug in de tijd . Was toen dus 12 en had overal een radio staan.
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Auteur Op 19-2-2026 om 13:12 zei Jaap De Vries:Was toen dus 12 en had overal een radio staan.Ik had het jaar ervoor, 1969, van de buren hun "ouwe radio" gekregen (Philips BX 543A) en daar hoorde ik de eerste RNI klanken op. Het apparaat had een hele lekkere "bas" en zeker in de zomer van 1970 was de modulatie van RNI "hard" en met veel laag.... en dat klonk zooooooooooooooooo lekker op die radio..... Norman Greenbaum-Spirit in the sky, Ten Years After-Love like a man, Fleetwood Mac-Green manalishi, Chicago-25 or 6 to 4, Earth and Fire-Wild and exciting.... oh, wat vond ik dat toen allemaal mooi als 15 jarige..... en nu zijn het nog steeds mijn muzikale favorieten!!!!!Radio heb ik anno 2026 nog steeds.... en Caroline op 648 klinkt er nog altijd erg lekker op.Fijn weekeindeHenk Kruize
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.