Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (â‹®) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Strijkstok, of wat er bleef hangen van 1974

Featured Replies

Geplaatst

Hallo. Dit is mijn eerste post op dit forum.

In de jaren 70 was ik een ware H3-adept. Ik ben geboren en getogen in Maastricht, en daarom heb ik geen (immer durende) fascinatie voor de zeezenders.

Ik beschouw het eenmalige programma 'Strijkstok' als één van de meest memorabele programma's ooit gemaakt. Uitgezonden op 27-12-1974 van 14:00 tot 18:00 uur. Een productie van Felix Meurders, Frits Spits, Rolf Kroes en Willem van Beusekom.

In 'Strijkstok' wordt teruggeblikt op 1974. 12 dj's presenteren elk twee hits, één LP-track en de Nummer-1 van de maand volgens het format van hun eigen programma. Het wordt aangevuld met een nieuwsitem (gelezen door één van de dj's!) en bevat bijdragen vanuit België (BRT), Duitsland (Radio Luxemburg), de VS (AFN) en Engeland (Radio Luxemburg).

Jarenlang lagen de cassettes in de garage en de afgelopen maanden begon ik aan de minutieuze restauratie van de opnames. (Wie weet circuleren er betere versies, die ik nog niet gehoord heb. Maar dit is in ieder geval mijn bijdrage voor wie 'Strijkstok' nog niet kent.)

Ik post nu het eerste uur.

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Auteur

Ik ben duidelijk nieuw hier 😀 en ook geen expert in delen van files ...

Ik probeer een betere link te plaatsen.

Geplaatst
  • Auteur

Ik zie nu inderdaad dat ik in de verkeerde categorie zit. Ik zal mijn post naar de categorie 'Nederland' verplaatsen.

Geplaatst
9 minuten geleden zei Paul R:

Ik zie nu inderdaad dat ik in de verkeerde categorie zit. Ik zal mijn post naar de categorie 'Nederland' verplaatsen.

En bied hem aan via Pixeldrain, dat geeft bijna nooit problemen.

Henk Kruize

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.