Geplaatst 3 uur geleden3 u. Beste mensen, ik werk aan een boek over het Franse chanson in Nederland. Van 21 t/m 28 september 1992 was er in de Avondspits een Franse week, live vanuit Parijs, interviews met o.a. Johnny Hallyday en Véronique Sanson. Heeft iemand daar opnamen van?Ook andere chansonprogramma's zijn welkom.In mijn archief kwam ik deze Franse Alarmschijf-jingle tegen, gedownload op 1 april 2011. Waarschijnlijk dus een grap neem ik aan, weet iemand wanneer?MediaFirealarmschijf in het Frans Klaas 3 uur geleden3 u. bewerkt door Sylvester
Geplaatst 3 uur geleden3 u. Auteur En nu ik toch bezig ben, in het Parool van 28 mei 1977 zei Han Peekel: "Toen ik vijftien was, kreeg Hans van Deventer een halfuur-programma bij Veronica en zei: dat wil ik wel doen, maar dan neem ik m'n eigen interviewer mee. Dat was ik — en 't beviel ze zo dat ik er een klein jaar een programma heb gemaakt. Het heette toen al „Wie in Nederland wil zingen" — want in die tijd, in '64, was 't nog vechten tegen de bierkaai voor het Nederlandse lied. Veronica was de enige die er iets aan deed."Han Peekel was van 1947, dus dit zal in 1962 of 1963 zijn geweest.Zouden daar nog opnamen van zijn?Hier nog een opname van het TROS-programma 'Een mondje Frans', waarin Georges Brassens wordt herdacht (2 november 1981):MediaFireEenMondjeFrans19811102Brassens 1 uur geleden1 u. bewerkt door Sylvester
Geplaatst 1 uur geleden1 u. 2 uur geleden zei Sylvester:Beste mensen, ik werk aan een boek over het Franse chanson in Nederland. Van 21 t/m 28 september 1992 was er in de Avondspits een Franse week, live vanuit Parijs, interviews met o.a. Johnny Hallyday en Véronique Sanson. Heeft iemand daar opnamen van?Ook andere chansonprogramma's zijn welkom.In mijn archief kwam ik deze Franse Alarmschijf-jingle tegen, gedownload op 1 april 2011. Waarschijnlijk dus een grap neem ik aan, weet iemand wanneer?MediaFirealarmschijf in het Frans KlaasDeze Alarmschijf jingle is volgens mij vaak zat gebruikt op radio Veronica zeezendertijd dus is dan ook veel ouder dan je denkt
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Auteur 2 minuten geleden zei Jaap De Vries:Deze Alarmschijf jingle is volgens mij vaak zat gebruikt op radio Veronica zeezendertijd dus is dan ook veel ouder dan je denktNee, ik heb geen idee hoe oud dit is, ik heb het ooit op 1 april gedownload (waarschijnlijk hier), dus ik dacht: het zal toen wel geplaatst zijn in het kader van 1 april. En 'vaak zat gebruikt': wanneer dan en waarom? 1 uur geleden1 u. bewerkt door Sylvester
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.