Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiorebus op Radio Veronica

Featured Replies

Geplaatst
12 uur geleden zei Vincent:

Dit zegt Het Complete Tunes Boek over CCS Hundred Highways: Jarenlang de springerige tune van de Radiorebus en Hitbewust op Radio Veronica. Vanaf 1976 werd het ook de tune van de Top honderd aller tijden bij Veronica als omroep. Daarvoor had de plaat al een heel leven als tune van Ed Stewart op Radio London. Van de Ip Holiday for Guitars.

De tekst die jij hierboven geeft, staat in mijn Complete Tunes boek bij Buddy Merrill - Lover.

Mijn Tunes boek is een latere uitgave uit 2022 met een Voorwoord van Gerard Ekdom.

Bij CCS Hundred Highways staat op blz 107:
"eerste tune van Veronica's Radiorebus in de zeezendertijd. Bekend door de zinssnede 'maar die letters krijg je niet zomaar, daar moet je wel wat voor doen'. Het tellen van de letters werd meestal live gedaan door een 'kronkelende' juffrouw op de schoot van één van de dj's. Hundred highways werd in de omroepdagen tune van Veronica's Sport. En tevens van Veronica's Radioshow, vanaf 1976 het nieuwsprogramma in de late avond op Hilversum 1. De zang van Alexis Corner werd voor het tunesgebruik handzaam verwijderd."

Excuses voor de verwarring die ik zaaide met mijn vraag over Buddy Merrill.

Rink

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.