Audioreclame blijft een belangrijke pijler voor adverteerders en toont ook in het derde kwartaal van 2025 een duidelijke groei. In de periode juli tot en met september werd er gezamenlijk 55,3 miljoen euro geïnvesteerd in audioreclame, een stijging van 8,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. Over de eerste negen maanden van 2025 komt de totale audioreclamebesteding uit op 172 miljoen euro, wat een lichte toename van 2,2% betekent ten opzichte van vorig jaar. Deze cijfers zijn afkomstig uit de nieuwste rapportage van Audify. Het grootste segment van de markt blijft de traditionele spotreclame op radio, goed voor 45,8 miljoen euro of 83% van het totaal. Branded content laat een forse groei zien en komt uit op 3,2 miljoen euro, een stijging van 66% ten opzichte van vorig jaar. Podcastreclame kende in het derde kwartaal een recordgroei van 307% en kwam uit op 3,3 miljoen euro. Deze enorme toename is deels toe te schrijven aan de toetreding van nieuwe partijen tot Audify en de NMO Podcast Standaard, waardoor bijna de volledige markt maandelijks kan worden gemonitord. Daarnaast is er sprake van intrinsieke groei in de podcastmarkt door toenemende populariteit bij luisteraars. De grootste adverteerders in het derde kwartaal zijn traditioneel actief in de retail-, financiële dienstverlening- en transportsector, met Telecom & ICT op een vierde plek, net buiten de top drie. De tien grootste audiomerken zijn Aldi, KPN, Lidl, Jumbo, Odido, Albert Heijn, Bol, Amazon, Ziggo en Kruidvat. De groei in digitale audio en podcasts laat zien dat luisteraars ook online massaal te bereiken zijn via audio. Audify ondersteunt marketeers hierin met kennis, creatie en inspiratie via de Audify Academy, zodat merken de kracht van audio optimaal kunnen benutten. Audify is de marketingorganisatie voor meer en beter geluid in commerciële communicatie en vertegenwoordigt toonaangevende audiomakers en hun verkoophuizen. De stichting is tevens medeopdrachtgever van het NMO Luisteronderzoek, dat inzicht biedt in het luistergedrag in Nederland.