Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
In Augustus 2004 kwamen de radio programma's, die via de 828 werden uitgezonden ivm de herdenking van het verdwijnen van Veronica op 31 Augustus 1974, uit studio Lapershoek. Hier kun je een aantal fragmenten zien en horen van het programma van Lex Harding, dat op 31 Augustus 2004 werd uitgezonden tussen 15:00 en 1600. En je ziet en hoort ook nog een live optreden van Ben Cramer!
-
-
- 1 antwoord
- 867 weergaven
-
-
Deze twee opnamen komen van Compact Cassettes, die ik van Henk Roos heb gekeken. Voor een aantal van ons zullen dit bekende opnamen zijn. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 678 weergaven
- 1 follower
-
-
De expositie liep tot en met afgelopen week. In het bijbehorende boekje vertelt Lex over zijn liefde voor Warhol. PS Ik weet niet of dit de juiste rubriek is, maar Lex hoort wat mij betreft bovenal bij de zeezender Veronica.
-
- 1 antwoord
- 712 weergaven
-
-
Beste, Heeft er iemand de playlist of het programma zelf van de Lex Harding show op 13 juli 1972 15-16 ? Alvast bedankt! Groetjes, Luc
-
-
- 3 antwoorden
- 658 weergaven
-
-
Grappig dat Lex over Roundabout van Yes zegt: er zit aan het eind een hoop herrie. Zal Ad Bouman niet helemaal met hem eens zijn geweest, denk ik zo. Ook opvallend dat hij (vrijwillig?) een nummer van Cock van der Palm in zijn eigen show draait. Jammer dat het maar een half uurtje is. Als iemand meer heeft..... Veronica 7201 17-01-1972 1500-1530 Lex Harding Show.mp3 [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OZMPULZTNZ3D.mp3 Lex Harding show van 28-10-1973 16.00-17.00 misschien al eens eerder aangeboden dan met dank aan de uploaders vrg:janV
-
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Vandaag was het een warme dag in Nederland zag ik op 192 TV. De dag van de sluiting van het 192 museum in Nijkerk viel samen met de gedenkdag van het verdwijnen van o.a.Radio Veronica. Er werd een speciale uitzending aan gewijd. Ik heb samen met mijn vrouw naar de beelden gekeken. Wij zijn opgegroeid en vergroeid met Veronica en herkenden heel veel. Ook al is het inmiddels 45 jaar geleden. We hebben beiden gehuild toen de uitzendingen destijds stopten om 18 uur. Ik kende haar toen overigens nog niet. De enorme leegte die ik toen voelde ,komt ieder jaar weer terug, maar gelukkig herstelt het brein zich en komt er weer iets positiefs terug. Posit…
-
- 12 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Jules is de naam van Juul Geleick in het nieuwe boek van Lex Harding. Dirk Verweij is aan boord van de Norderney tijdens het laatste uur op 31 augustus 1974 terwijl de beste man al in 1971 kwam te overlijden , Oh Well van Fleedwood Mac is een jaren zeventig plaat, zo maar 3 van de onjuistheden in het boek van Lex Harding. Ik kan er nog veel meer noemen maar hoe is jullie mening over dit boek? Sommige muziekverhalen leren me zondermeer nieuwe feiten maar daarvoor is een andere persoon ingehuurd. Is het redelijk bijvoorbeeld dat een voormalige collega totaal wordt gekielhaald in het verhaal. Ik ben bijzonder geïnteresseerd hoe jullie er in deze groep over denken. Nee ik ga …
-
- 34 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kwam bijgaand fragment tegen waarin Lex naar ik aanneem Tom vervangt: http://www.mediafire.com/?qa056a3qjyj4400
-
- 12 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
1973-03-04 1900-1930 LexHarding-BeatlesStory-afl12 [verborgen inhoud] 1974-03-04 1900-2000 LexHarding-ABTT-nr75 [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V
-
-
- 1 antwoord
- 697 weergaven
-
-
Lexjo - ABTT - oktober 1973 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Veronica zond de story elke zondag uit van 19:00 tot 19:30 wie heeft hier opnames van en kan ze delen. Ik mis nog deel 11 , 14 , 15 ,16 , 17 , 18 , 20 , 22 , 24 , 25 , 26 , 27 , 28 ,29 , 31 ,33 ,41 , 52 ,66 ,67 ,68 ,69 mocht iemand ze kunnen en willen aanbied alvast dank . Groet Jaap
-
- 11 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zat te luisteren naar de Lexjo van 30 september van 1972. Lex doet de LP top 20. Rond half 8 klaagt hij opeens over de vreemde geluidskwaliteit die ontstaan is en midden in een nummer van Neil Diamond switchen ze over naar een andere studio. Heel apart om te horen dat dit midden in een nummer gebeurt. Ik kan me eigenlijk geen technische problemen herinneren die in de Hilversumse studio plaats vonden. Of waren ze er toch en ook hoorbaar voor de luisteraar? Wim de Lang
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
IK ben op zoek naar de orginele uitzending van de Lexjo-ABTT van 20-mei-1974,daar in verteteld Tineke een verhaal wat mij bekend voor komt.is er iemand die deze uitzendig heefd en hem hier wil plaatsen.Groetjes en alvast bedankt.
-
- 0 antwoorden
- 947 weergaven
-
-
Op dit moment zit ik te luisteren naar deze Abtt op veronica 192 en er zit heerlijke muziek in.Wel vind ik het jammer dat de muziek opnieuw is in gemix,maar dat is uiteraard mijn persoonlijke smaak.is er iemand die deze uitzending orgineel in zijn bezit heeft en deze hier wil plaatsen.het is de uitzending van ma-04-ma-1974.groetjes en alvast bedankt.
-
- 23 antwoorden
- 4k weergaven
-
-
http://www.mediafire.com/?d998e8ds7mdjam2
-
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Libyan P-R-B (RNI) 00-05-1977 Robbin Banks (Tests From Libye} [verborgen inhoud] Libyan P-R-B (RNI) 02-05-1977 (Short WaveTests From Libye} [verborgen inhoud] Libyan P-R-B (RNI) 02-05-1977 Robin Banks {SW Test Transmissions 1} [verborgen inhoud] Libyan P-R-B (RNI) 02-05-1977 Robin Banks {SW Test Transmissions 2} [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server Libyan P-R-B (RNI) 00-05-1977 Robbin Banks (Tests From Libye} [verborgen inhoud] Libyan P-R-B (RNI) 02-05-1977 (Short WaveTests From Libye} [verborgen inhoud] Libyan P-R-B (RNI) 02-05-1977 Robin Banks {SW Test Transmissions 1} [verborgen inhoud] Libyan P-R-B (RNI) 02-05-1977 Robin Banks {SW Test Transmissions 2} [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze foto is in de jaren zeventig genomen in de middensluis van IJmuiden. Ik heb hem geleend van een ander forum over IJmuidenaren. Ik weet verder niets van dit schip. Is het een zusje van radio waddenzee? Groet, Fred
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Als er een ding is wat een zeezenderfan nooit weg gooit dan is het correspondentie. Zelf heb ik in een aantal ordners nog (bijna) alle correspondentie zitten die ik sinds 1970 voerde, Hans Knot, Douwe Dijkstra, Jozef Segers, Jos Leijgraaff, Wim Jansen, Ruud Hendriks, Andre Zwinkels, Erik Oreel, Theo van der Velde, Ton Plekkenpo, Chris Edwards, Pete Sail, en nog heel veel meer. Ook briefwisseling met o.a. TROS, Radio Noordzee, Veronica, Caroline, Mi Amigo, Delmare ,Prodihaag, Radio Broadcasting Library,etc, het zit nog allemaal netjes in de map. Ik heb wat leuke scans gemaakt van een aantal lidmaatschapskaarten, leek me wel leuk om te delen. Groet …
-
-
- 29 antwoorden
- 5,1k weergaven
-
-
Gisteren kreeg ik een mailtje Henk. In de uitzending van de 1 januari 1978 op Radio Mi Amigo, Ferry Eden met de Nederlandse Top 40, werd de Lieving van die week gedraaid: Ann Christy met Hold On. Tot vandaag stond op [verborgen inhoud] vermeld Grace Jones met La vie en rose. Ook Ferry zegt in de genoemde uitzending dat Grace Jones eerder al een Lieveling was. Zou dat dan in de week van 12 november zijn geweest? De week dat Radio Mi Amigo niet in de lucht was? Even de gedrukte exemplaren opgezocht van de Mi Amigo Top 50, want daar werd ook de Lievening op vermeld. En inderdaad blijkt dat Ann Christy op 31 decemer 1977 de Lieveling was en op 12 nov…
-
-
- 3 antwoorden
- 811 weergaven
-
-
Sinterklaas dus tijd voor cadeautjes (4) Uurtje Lieven colijn op 5 december 1976, laatste op 2-5-9. Radio Mi Amigo 1976.12.05 10:00-11:00 Tot elven op de koffie - Lieven Colijn [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Beste mensen, Ik ben op zoek naar de Lijst van de Top 1000 uitgezonden in juli 1974 vanaf het schip. De programma's heb ik, maar ik kan nergens een lijst vinden. Is er iemand die deze lijst in zijn bezit heeft en beschikbaar zou willen stellen? Rob
-
- 2 antwoorden
- 786 weergaven
-
-
Ik zie nog steeds de oude lijsten van vorige week (24 juli 1965) staan. Ben toch wel benieuwd naar met name de nieuwe tiplijst.