Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Ja het is weer zover, zaterdag om 19.00, met deze keer ook weer een 2 tal bubble unders, B-kantjes plus lp tracks. Heikrekel?? Ja maar dan wel als titel een nummer van de 1e lp van Tee Set, een cover van een Dylan tekst door the Hunters, Linda van Dijck, kortom, weer genoeg te genieten. Doen! luister mee naar Nederbeat op192

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. ZATERDAG 19 april weer een verse Nederbeat. Uiteraard met een iets aangepast begin voor de genen onder jullie die onderweg naar huis zijn en via de smartphone luisteren of al thuis zijn en nog onder de indruk van het geheel Voor de rest, enigszins cryptisch zou je kunnen verwachten dat er in Den Haag een sleutel zoek is geraakt met opschrift Q.. dat het spookachtig is en er daarom een Rotterdamse machine stil moet worden gezet, een zwarte vogelfamilie beveelt en kaartje aan en als uitsmijter met peper en zout, het was gisteren vandaag.... kunt u het nog volgen? Voor het antwoord, 192 radio, 19 april (of 26 in de herhaling) zaterdag, 19.00

• 2 antwoorden
    • 854 weergaven
  3. Bonnie denkt na of het helpt, terwijl de katten een magische mysterieuze ochtend beleven, ze vechten met Roek Willemze en die moet daar dan weer om janken…. Tussendoor word de zomer verheerlijkt door het hete zand aan de kust met Mariska maar ook met Bram, kortom, luisteren maar weer, een uur beat van eigen bodem!

• 0 antwoorden
    • 881 weergaven
  4. Ja, we zijn weer aan boord met een verse band, vanuit de haven van Nijmegen zijn we opgestoomd via internet naar de server van 192 radio met weer een leuk uur vol muziek van eigen bodem. Deze keer weer een mix van bekend en onbekand, a kant, b kant, lp werk. O.a. Blues Dimension (LP) Earth & Fire (LP) Hearts of Soul (b kant, onbekend) 4PK (WIE???) Ro-D-Ys (LP) en ook heel veel bekend werk van CUB, Catapult, SandyCoast etc.. Luisteren dus, ook om de CUB hit please sing a song for us te vergelijken met het origineel en welke jingles maakte Amsterdam voor Veronica?

• 0 antwoorden
    • 849 weergaven
  5. Toch leuk: de reclame voor Teenbeat had zo'n klabaklaba eindje, en nooit geweten waar dat vandaan kwam. Nu draaide ik van op een cd van Juul gekregen met nummers uit de CNR UH serie een nummer van The Lions, I want you en die eindigt op het zelfde geluid, ik dacht meteen JE WEET NIET WAT JE ZIET, IN TEENBEAT. Dus die houden we er even in. Verder: Haigs, Bintangs, Hunters, Blue Planet, George Baker, Buffoons, Chums etc etc. Zaterdag 19.00. Lekker in de tuin met een kopje koffie (of iets sterkers) op je laptopje of smartphone, net als vroeger het transistor geluid Luister mee naar Nederbeat op 192,. goed idee!

• 0 antwoorden
    • 876 weergaven
  6. Started by cdb,

Nederland heeft commerciële radio 01-06-1960 (Ariadne) https://pixeldrain.com/u/e5o2SDfr

• 0 antwoorden
    • 894 weergaven
  7. Started by martinja,

Ik hoor 'm nu dat het via Radio Mi Amigo was en wel met Bart van Leeuwen Nederlandse Top40-29-07-76 https://pixeldra.in/u/MslTKM

8. Started by Patrickvb,

Zijn er ook uitzendingen met Nederlandstalige muziek beschikbaar?

• 10 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  9. Wie kan mij helpen aan een mp3 van de Nederlandse Top vijftien, die Radio Atlantis uitzond in de periode 1973-1974. Grt Rieni Lokerse

• 11 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Een fragment van een Teleac documentaire uit november 2003. "Nederpop" Over de invloed van Veronica en Noordzee op de Nederlandse muziekindustrie. Ook in deze documentaire wordt weer gesproken over "Illegale zeezenders", wat een foute weergave van de realiteit is.

• 12 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Gast Neil Armstrong
    Started by Gast Neil Armstrong,

I am looking for recordings of Neil Gates on Caroline. If anyone has any that they could make available to me Thanking you in advance Kind regards Neil Gates

• 0 antwoorden
    • 769 weergaven
  12. Started by Juul,

Ik was wat kranten artikelen die ik nog in een schoenen doos vond aan het nakijken en vond dit stukje. Ik weet niet wanneer het was. In de geschiedenis niet echt belangrijk maar wel grappig. Juul

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. Clacton has a new visitor attraction situated on the seafront. It is the new ‘Pirate Radio Museum’ where a special exhibition called ‘Anarchy on the Airwaves’ - reflecting the story of pirate radio through the 1960s, 70s and 80s. It’s a rich story involving many colourful characters like Screaming Lord Sutch. International businessmen, DJ’s, Pop Stars and involves shipwrecks, sieges, raids, government jamming, rescues, a firebomb and even murder! But it was a radio phenomenon that attracted 25 million listeners and turned British Broadcasting on its head. Leading to the establishing of the BBC’s Radios 1, 2, 3 & 4 and a network of local com…

• 1 antwoord
    • 811 weergaven
  14. The Manish Boys were a 60's group who included at various times David Bowie, Woolf Byrne (later Radio City & 390) & John Edward (later Radio City & Radio London), while another group member was Peter Jansen, who now lives in Canada. He is just about to publish his life memoir, titled "Let's Take it From the Top!", including 1960's tales with the Manish Boys, plus Radio Caroline jingles which were recorded at Chalk Farm Studios, run by Vic Keary, when he had a trio called "Peter, Jan, and Jon" for a couple of years, and personal jingles for Garry Kemp, Tony Blackburn, Keith Skues, plus Simon Dee. This sounds like it will make for an interesting read! …

• 0 antwoorden
    • 839 weergaven
  15. Started by MikeBr,

4 videos on Radio Veronica on the Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid channel, three uploaded just a couple of weeks ago. https://www.youtube.com/user/BeeldenGeluid/search?query=veronica

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. Started by hans knot,

RNI NSGDX with AJ Beirens and André Lasale with DX News and playing the RNI Muziek Express record. 1974 05 05 9-10 GMT 60 min studio. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=ffb499b6-b708-49bb-9a89-e6ff01be42de

17. Gast
    Started by Gast,

Na 31 jaar was Nick Richards weer op Caroline North te beluisteren. Zo klonk het in april 1985 op Caroline vanaf the Ross Revenge in internationale wateren. http://www22.zippyshare.com/v/DVOsOAnq/file.html Paul de Haan.

• 0 antwoorden
    • 593 weergaven
  18. Algemeen Dagblad Sport en Sportwereld In het begin van de jaren zeventig zaten vele sportliefhebbers gedurende twee uren gekluisterd aan hun transistor, die afgestemd stond op het sportprogramma van Radio Noordzee, dat eruit ging onder de noemer ‘Algemeen Dagblad Sport en Sportwereld.’ Nico Steenbergen zat destijds in het redactieteam van het programma en haalt herinneringen aan dit unieke zeezender programma op. voor zijn verhaal en enkele unieke fotos ga je naar www.hansknot.com

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  19. Nico Verbeek heeft in de periode 1965-1974 een aantal malen de Veronica studio's bezocht, is met een trip naar de MEBO II mee geweest en heeft een serie foto's gemaakt van de gestrande Norderney in april 1973. Ik heb een tijdje geleden zijn fotoboek geleend en heb inmiddels scans gemaakt van de fotoprints. Ik moet nog flink wat foto's bewerken maar de foto's van de Norderney op 't strand staan inmiddels op Flickr: Nico Verbeek's Radio Photo's Album

20. Started by Leendert Vingerling,

Radioman Nico Volker (70) is op maandag 10 februari overleden. Hij was oprichter en medewerker van diverse zeezenders en radiostations. Afgelopen dinsdagochtend ontving ik een mail van Nico dat zijn darmkanker niet meer was te genezen en dat hij zijn laatste ‘verdwijntruc’, lees euthanasie, op deze dag zou laten uitvoeren. Nu stond Nico bekend om zijn rookgordijnen en vaagheden, dus om zeker te zijn wat Nico bedoelde, is er om opheldering gevraagd en een bevestiging gegeven door zijn zus. Dat duurde even, vandaar een paar dagen later dit bericht. Nico heeft dus besloten om een eind aan zijn leven te maken. Wij ke…

• Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  21. Started by Vincent,

Een niet gedateerde Laser 558 opname. Voor de puzzelaars? http://www59.zippyshare.com/v/96133592/file.html

22. Started by Vincent,

Ruim 4 uur Radio Caroline uit het archief van Cas. Ik heb geen verdere gegevens over datum en tijd. Ik plaats het hier in twee delen in de hoop dat iemand het wil dateren. Caroline-Onbekend-Part1 Caroline-Onbekend-Part2

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  23. Started by Helmut,

https://www.spreekbuis.nl/nieuw-boek-over-radio-veronica-in-aantocht/ Vraag aan @Juul Hoe was de viering in Hilversum op 18 april jongstleden?

24. Started by hans558,

Ik las net over een nieuw boek over 50 jaar Caroline ( zou dan volgend jaar moeten verschijnen..) van Ray Clark , die onder de naam Mike Williams op de Mi Amigo werkte, http://www.bobleroi.co.uk/ScrapBook/CarolineRollCall/CarolineRollCallWXYZ.html ( hier staat een foto van hem met Bill Rollins in 1977) http://www.amazon.co.uk/Rocking-Boat-Fifty-Years-Caroline/dp/0752498878/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1367141238&sr=1-1&keywords=ray+clark Hans Marijs

25. Started by Ben,

In de nieuwsbrief, die ik vanmorgen van het Beatles Museum ontving, lees ik dat er binnen het Beatles museum ook een "zeezender museum" gaat komen: https://us3.campaign-archive.com/?u=8fa1ac01d4d34f655b3fa4717&id=e66f3b2437erme Is één van jullie hiermee bekend?

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.