Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  2. Started by Vincent,

Twee Laser 558 opnamen zonder datum. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 719 weergaven
  3. Started by scotty,

AJ Beirens with the History of Offshore Radio. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 686 weergaven
  4. Started by dhadders2000,

5. Started by Danny Verhulst,

Op sommige momenten werden er aan boord nummers afgeroepen. Heeft iemand deze nummers met hun betekenis aan land?

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  6. Started by dhadders2000,

7. Started by cdb,

Nurdi en Inhaken (Ariadne 21-09-(1962) [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 871 weergaven
  8. “He was a rogue without a doubt,” said Tom Anderson, a Radio Caroline D.J. who was on the Mi Amigo when it sank (and who rescued Wilson the canary). “But a rogue with a vision. A charming, lovable man. You always forgave him in the end.” [verborgen inhoud] Een mooie rake afsluiter uit een goed geschreven nagedachtenis over Ronan O'Rahilly in de New York Times. Ik hoop dat degenen die het Engels- Amerikaans machtig zijn het kunnen lezen. salut Leendert

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  9. Started by Jan-Fre,

Ik zit net een uurtje Mi Amigo af te luisteren met Ferry Eden. Het betreft De Ochtendkriek van 2 oktober 1978. Helaas slechts 45 minuten, maar wel heel mooie kwaliteit. En jij kan nu ook[verborgen inhoud] Jan-Fré

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Started by Frankonair,

Officiële heropening Museum RockArt 11 september, wie gaan er naar toe ? En gaat er ook nog iets op radio gebied plaatsvinden ?

• 0 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  11. Gevonden op het internet (uploader onbekend) 1 uur test net vóór de officiële start : [verborgen inhoud] Eerste uur uitzending : [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 700 weergaven
  12. Started by Herman,

Luister ook maar eens naar Offshore Radio Sounds. Al meer dan 8 jaar toonaangevend in de echte zeezender opnames van toen. 24 uur per dag het geluid van de originele middengolf opnames Kijk op [verborgen inhoud] Of luister via Tunein [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 708 weergaven
  13. Started by Helmut,

Hier nu de foto's van het kleine zeezender avontuur wat plaats vond pasen in het jaar 1999. Het getal 98 verrad het al het was een jaar eerder gepland maar ging toen wegens slecht weer niet door. We en hoofdzakelijk Stephan Kaiser hadden 15.000 gulden betaald aan Rederij Groen in Scheveningen. We hebben toen verschillende rederijen gevraagd en Groen had geen probleem ermee. Wat ons achteraf niet verbaasde, jaren later was Groen international in het nieuws omdat het door ons toen gehuurde ship, met naam Aurora voor de zeezender trip, voor de kust van Ireland opdook als abortus kliniek. We waren drie dagen langs de Nederlandse kust onderweg …

14. Started by MvdVen,

Offshore 98 was the first ever German offshore radio station broadcasting from the international waters off the Dutch coast during the Easter 1999 (2 to 5 April 1999) weekend. With a half-year delay, "Offshore 98" turned out to be one of the most spectacular projects the free radio scene has put together in a long time. That very special radio station broadcast on short, medium and long wave from the "Morning Star" (infact it was the Aurora) in the North Sea. Click here for 116 stunning pictures: [verborgen inhoud]

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  15. Started by Martien Engel,

Geen idee of ze ergens opgenomen worden de programma's van de Offshore Days 2021 ? Zo ja kan, zijn ze ergens terug vinden ? Ik lees het wel weer. Bvd.Mvg.Martien

16. Started by MvdVen,

Click here for [verborgen inhoud].

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Started by Louis,

Voor wie het feestje wilt terughoren.. https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/56547-mi-amigo-int-offshore-days-light/page/2/?tab=comments#comment-176916

• 0 antwoorden
    • 931 weergaven
  18. Started by Eric,

Interessante opname, is knipsel en de bron is mij onbekend. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 981 weergaven
  19. Started by bert ree,

14 aug. 07.00 - 16.00 uur: Dag van de Britse Zeezenders uit de 60's op Vintage Music Radio 1485 khz AM vanuit Vlissingen www.vintagemusicradio1485.nl aug.14th 06.00 - 15.00 uur: British Offshore 60's Radioday on Vintage Music Radio 1485 khz AM from Vlissingen www.vintagemusicradio1485nl bericht van Jan Veldkamp

• 0 antwoorden
    • 942 weergaven
  20. Started by shooglynail72,

Fancy buying an Offshore Radio Ship? Todays you lucky day ! I spotted this on a site called ‘Pre Loved’ it is the ‘Galexy’ which was the ship used for the UKs first legal offshore radio station back in 1992 to commemorate the 25th anniversary of the Marine Offences Act there are some other photos of the interior of the ship on the web page. So if you’ve got £85,000 spare cash lying about here’s your very own offshore radio station, mind you, it’s pretty small and I don’t think it would last long outside the 12mile limit, still it’s definitely a piece of offshore radio history

21. Started by theejke,

Een paar dagen geleden iets heel moois gedownload.De geluiden van radio Mercur tot en met radio City en noem ze allemaal maar op.Te vinden op deze link.Tis wel een zip file,beetje geduld want het is 180 MB.Ik heb hier ook nog een vervolg van dus die komt er ook nog aan.Wel helemaal naar beneden scrollen en dan een van de blauwe links kiezen! http://www.mirrorcreator.com/files/SIWBDXDF/offshore_radio_60__s.zip_links 01.Radio Mercur 02.Radio Mercur in stereo 03.Skanes Radio Mercur(ik weet niet wat "skanes inhoud?) 04.D.C.R.-Danmarks Commerciele Radio 05.Radio Syd 06.Radio Syd-Viva Radio Syd 07.Radio Nord 08.Veronica-The early years 09.CNBC-Commercial…

• 2 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  22. Started by Albatrosstudio,

Nog 5 offshore radio singles dubbel. Voor ik ze op marktplaats zet eerst maar even hier. Stuur maar een PB bij belangstelling.

• 0 antwoorden
    • 828 weergaven
  23. Started by martinja,

The Offshore Radio Files - Number 2 - Radio Scotland [verborgen inhoud] The Offshore Radio Files - Number 4 - Radio Atlantis [verborgen inhoud] The Offshore Radio Files - Number 5 - Radio City [verborgen inhoud] The Offshore Radio Files - Number 6- Radio 270 [verborgen inhoud]

24. Gast
    Started by Gast,

Hier zijn er nog enkele meer Sorry voor alle ongemak maar ik heb hier wat zitten knoeien omdat het hier nog wat uitzoeken is voor mij. Ik heb alles nagekeken en inderdaad er waren links die niet werkten dat zou nu wel moeten lukken ? en anders verneem ik dat wel. Ook bedankt voor de beterschap's wensen. Ik voel me vandaag al heel wat beter maar afgelopen nacht was ik erg ziek met zeer hoge koorts. Je wil niet weten hoe ziek ik me voelde men keel doet nog altijd pijn en praten lukt moeilijk maar ik voel beterschap dus dat is al beter gelukkig. De Story van de MV Mi Amigo (Nederlands enz) Marc Jabobs - LP Copie Historien Om Radio Nord CD (Only in Swedish !) 160 kbbps + s…

• 8 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  25. Offshore radio in Europe, the story of the pirate stations from 1958-1978 narrated by Alan West. Waarschijnlijk hebben velen deze documentaire al die eerst op tape maar uiteindelijk ook op CD (3 CD's met boekje) werd released. Ik draaide hem de afgelopen dagen in de auto en er kwamen weer veel mooie herinneringen boven. Wie weet bij anderen ook voor het eerst of opnieuw........... [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.