Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Vanaf vandaag neem ik de rubriek 'Vandaag veertig jaar geleden' voor Vincent waar. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet, Martin
-
- 0 antwoorden
- 944 weergaven
-
-
Het had zo mooi kunnen zijn met Radio Mi Amigo in 1979.... hadden ze maar een goed ankersysteem gehad, was er maar een gedegen organisatie aan land geweest, was de technische kant maar beter uitgevoerd... was er maar dit.. was er maar dat... Feit is wel dat het Radio Mi Amigo Magdalena project gewoon door knullige fouten een vroege dood is gestorven. Toch heb ik leuke herinneringen aan die periode 1 Juli-17 September 1979, ondanks de zeer slechte zomer van 1979 was ik vaak in Scheveningen, Zandvoort en Noordwijk. Lekker uitwaaien op het strand, regen trotseren, zand in je gezicht, haring eten bij een kraampje, heerlijk... en... de draagbare Philips radiocassett…
-
-
- 3 antwoorden
- 866 weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 888 weergaven
-
-
Het zeezender avontuur van Radio Mi Amigo liep in September 1979 op zijn einde, je hoort Ferry Eden en Ben van Praag in de opname die ik nu met jullie deel. De digitale kopie komt van een CD-R die in 2005 verkocht werd door SMC. Het was in 1979, nu al weer 46 jaar geleden, maar als je het terug luistert dan is het net of het gisteren was. Tja, je bent zeezenderfan of niet, en die gasten hebben een speciaal gen, het zogenaamde "plezierig gestoord gen". :) Jammer dat het "Magdalena" avontuur zo snel voorbij was, de programma's van o.a. Ferry Eden, Eric Mess en Johan Vermeer waren erg leuk om naar te luisteren. Met dank aan S.M.C. voor deze digitale kopie Radio Mi Amigo - …
-
- 0 antwoorden
- 346 weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 975 weergaven
-
-
Het was het einde voor de VVVR uitzendingen, 13 Februari 1977. Marc deed een live uitzending met Motown muziek. Digitale kopie - met dank aan "de buren" in 2004. Da's al weer 22 jaar geleden... Windows 98 zat toen op mijn PC... nu staat het al in het Microsoft Museum. Radio Mi Amigo - 13 Februari 1977 - 1557-1700 uur - Marc Jacobs [verborgen inhoud] Groetjes van een niet-carnavaller... Henk Kruize
-
-
- 4 antwoorden
- 317 weergaven
-
-
Hi, I found this recording in my files from 13th January 1977. It's Baken 16 with Frank Van Der Mast, with Hans Brouwers on news. Cheers Ian [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Samen met Norman Barrington was Brain Anderson mijn favoriet bij de DJ's aan boord van de Mi Amigo. Brain had een heerlijke luchtige manier van presenteren "Yes... laddy...". Vanaf een van mijn mp3 CD-R plaatjes komt deze opname (Bron Oldies45 in 2007) Radio Mi Amigo International - 14 April 1974 - 1900-2000 - Brain Anderson. [verborgen inhoud] Groetjes Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 206 weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Vanmiddag om 15:55 uur precies 50 jaar geleden, en toevallig ook op een Vrijdag, de overval van de Britse politie op het zendschip Mi Amigo. Als je het goed bekijkt zijn ze er bij Caroline en Mi Amigo nog heel goed van af gekomen, ik heb het idee dat de Britse overheid geen zin had om een hoop gedoe te krijgen als ze het zendschip binnen zouden slepen. Met dank aan Oldies45 die me in 2004 van deze digitale kopie voorzag. Radio Mi Amigo - 14 November 1975 - 1500-1555 uur - Peter van Dam en closedown. [verborgen inhoud] Fijne Vrijdag Henk Kruize
-
-
- 2 antwoorden
- 367 weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Frank Van Der Mast presents Baken 16 from 1200-1400 with Hans Brouwers on news. Sounds like a studio recording, but not sure as someone sent it to me. [verborgen inhoud] It seems to be in mp4 format. Can anyone convert to mp3?? I don't know how to do it.
-
- 5 antwoorden
- 954 weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hij was er maar kort, Hans Brouwers aan boord van de Mi Amigo, een leuk uurtje "Zaterdagmiddag gebeurtenis" met Hans Brouwers met op het einde van het programma een lollige Frank van der Mast. Na 18 uur nog een klein stukje "Jukebox" met Stan Haag. Digitale kopie komt van '" de buren" in 2004. Radio Mi Amigo 17-18 uur Hans Brouwers - 1800-1809 Jukebox Stan Haag [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize
-
-
- 1 antwoord
- 225 weergaven
-
-
Op 15 Januari maakte Rob Hudson, Ruud Hendriks, zijn debuut bij Radio Mi Amigo. Omdat ie vlak daarvoor zijn ontslag had gekregen bij een discotheek omdat ie te vaak de single "Brick house" van The Commodores had gespeeld, besloot Rob om zijn eerste Mi Amigo programma daar ook mee te beginnen. Zojuist gedigitaliseerd, helaas heb ik alleen het eerste half uur op de (BASF) band staan en misschien is er iemand die het hele programma "Disco show" op tape/mp3 heeft. Deze opname is opgenomen in Geldrop. [verborgen inhoud] Radio Mi Amigo - 15 Januari 1978 - "Disco show" met Rob Hudson - 16:00uur tot 16:32 uur Have fun... Henk Kruize
-
-
- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Tja, ons "zeezender wereldje" wordt langzaamaan steeds kleiner, Bert Bennett is ons nu ook al ontvallen.... Daarom zet ik deze opname van precies 50 jaar geleden online, anderhalve maand later, 2 maart 1976, werd ik "onder de wapenen" geroepen en maakte ik kennis met een totaal andere leefwereld als ik gewend was.. ik moest in "militaire dienst". Ik paste er totaal niet tussen, bij het 48e pantserinfanterie bataljon in Den Bosch, nee, leuk had ik het niet daar. De meeste herinneringen daarvan heb ik ctr-alt-del gedaan, nee, een "Rambo" hebben ze nooit van me kunnen maken, en er was maar 1 echt leuke dag in dienst en dat was de dag dat ik afzwaaide. Daarna kon ik me weer l…
-
-
- 7 antwoorden
- 630 weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 997 weergaven
-
-
De een-na-laatste dag dat Radio Mi Amigo vanaf de "Magdalena" haar programma's bracht, Zondag 16 September. Dinsdagochtend 18 September zijn ze nog kort in de lucht maar al snel gaat de zender uit om nooit meer terug te keren. Is er trouwens iemand die programma's heeft van Maandag 17 September? Zelf heb ik nog wel het laatste uur van die dag. Luister lekker mee naar Ferry en Ben. De digitale opname heeft als bron: "SMC CD Mi Amigo 272" (uitgebracht 2005). Radio Mi Amigo - 16 September 1979 - 1355-1505 - Ferry Eden en Ben van Praag. pixeldrainMiAmigo272-1979-09-16-FerryEden-BenVanPraag-1355-1505.mp3This file has been shared with you on pixeldrainGroet Henk Kruize
-
-
- 5 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 865 weergaven
-
-
Wat waren we blij toen op 1 Juli 1979 Radio Mi Amigo weer terug was in de lucht vanaf het Motor Schip "Magdalena", het leek of alles prima geregeld was en de boot tip-top was.... Hoe anders was de realiteit. Toch kwamen er die 2 Maanden en 3 weken dat ze uitzonden best wel leuke programma's van Radio Mi Amigo met plaatjes die me altijd terug doen denken aan die zomer van 1979. "LBS" van de groep "LBS" - "Chinese man van "McDuff's Dimension" - "Motor man" van "Music line" - "Reggea shop" van "Second Life" - "Diamonds are a girls best friend" van Bertice Reading... en nog veel meer plaatjes die ook als origineel 45 toeren vinyl in mijn verzameling zitten. Johan …
-
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Dit was mijn laatste bijdrage wat betreft Radio Mi Amigo 272. Enkele dagen later werd de Magdalena in beslag genomen, na in de Nederlandse territoriale wateren te zijn beland. Het avontuur was voorbij. Radio Mi Amigo keerde niet meer terug.
-
- 31 antwoorden
- 6,7k weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Vanaf 1 September 1974 moesten de radiofreaks in Nederland het doen met Hilversum-3, Radio Mi Amigo en in de avonduren Radio Luxemburg of Caroline, man, wat miste ik Veronica en Noordzee..... Toch luisterde ik liever naar Mi Amigo als naar H'sum-3. Peter van Dam, Joop Verhoof, Bert Bennett en Frans van der Drift maakten er nog wat leuks van, als was het niet het niveau van Veronica en RNI. Ik deel met jullie de laatste Frans van der Drift show, dank aan Oldies45 die in 2005 deze digitale opname met mij deelde. Radio Mi Amigo - 18 Januari 1975 - 1400-1600 uur - Laatste Frans van der Drift show. pixeldrain01 750118 1400-1600 FransVdDrift1400-1600Last Show.mp3This file has b…
-
-
- 1 antwoord
- 354 weergaven
-