Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by scotty,

Guys, Can somebody supply me with the hour from 2100-2200 on Thursday August 29th 1974. I have the first hour of Don's programme, but not the second. Many thanks as always. Ian

• 2 antwoorden
    • 893 weergaven
  2. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 937 weergaven
  3. Started by Henk-Anna Loog,

Tony Allan, een van de beste en professioneelste presentatoren in de zeezenderhistorie.... maar ook met een schaduwkant als heel moeilijke man. In Augustus 1971 werd Tony al een keer bij RNI op non-actief gezet door zijn "moeilijk gedrag", maar een paar maanden later wat Tony terug en kon ie o.a. op 30 September 1972 de opening doen van RNI-2.. het station zou precies 1 dag en een paar uur actief zijn en daarna weer uit de lucht gaan. Een programma nu uit Tony zijn leukste tijd op RNI, de eerste maanden van 1971.... heb er net naar zitten luisteren, blijft leuk, met de platen die ik als 16 jarige toen kocht bij platenhandel "De Heikrekel" in Geldrop, van Heikrekels-O…

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  4. Deze opname komt uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 188 weergaven
  5. Started by scotty,

The day after the attempted takeover by Kees Mandes. Mark Wesley from 0830-0900 and Andy Archer from 0900-1000. The speed is a little slow, if anyone can easily fix it I would appreciate it. Thanks to Vincent for converting the file. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  6. Started by Ben,

Deze opname komt van een cassette, die ik van Henk Roos heb gekregen. [verborgen inhoud] Ik vermoed dat dit een studio opname is.

• 0 antwoorden
    • 274 weergaven
  7. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. Velen van ons zullen deze opname al wel hebben. Zelf had ik deze opname nog niet in deze kwaliteit gehoord. Gedigitaliseerd vanaf een BASF LH SM 120 cassette. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 441 weergaven
  8. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 401 weergaven
  9. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik: [verborgen inhoud] PS Voor wie het gemist had, Brian McKenzie op 30-08-1974 staat er ook.

10. Dit is een opname op R2R tape uit de collectie van Hans Hogendoorn. De kwaliteit van deze opname is matig, je hoort constant audio-volume variaties. [verborgen inhoud] Vincent heeft deze opname beluisterd en beschreven. Dit hoor je achtereenvolgens in deze opname: 00:00 Reclame: Zelbo (Zelfbouw) Meubelen. 00:03 Op bezoek naar de fabriek van Zelbo. 00:38 Reclame: Zelbo (Zelfbouw) Meubelen. 00:58 Ronnie Tober - Tears in the Morning. 04:09 Dik Voormekaar in gesprek met Van Santen, van beroep vliegtuigkaper. 05:32 Bobby Vee - Take Good Care of My Baby. 07:55 Reclame Peter Stuyvesant mentol. 08:06 Hobbykwartier. Maken van een houten kruis voor onder de kerstboom. 11:23 The H…

11. [verborgen inhoud] Opname is van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  12. Hier een opname van Horst Reiner uit het begin van RNI , 30 januari 1970. De kwaliteit is uitstekend. 1970 01 30 Fri - RNI - Horst Reiner - test (studio, German, 69 mins).mp3 [verborgen inhoud] En nog een van Horst, nu van 1 februari 1970, opgenomen van FM 102 MHz. 1970 02 01 Sun - RNI (102FM) - Horst Reiner - test (German, 22 mins).mp3 [verborgen inhoud] Groet, Jan

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  13. Deze opname komt van een R2R tape van James Hutchison. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 556 weergaven
  14. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik: [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] Over twee uur is het precies 49 jaar geleden dat dit programma werd uitgezonden.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 693 weergaven
  16. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 904 weergaven
  17. Started by martinja,

RNI31081974DickDeGraaf-MarcVanAmstel06000700AM [verborgen inhoud] RNI31081974DickDeGraaf-MarcVanAmstel07000800AM [verborgen inhoud] RNI31081974DickDeGraaf-MarcVanAmstel08000900AM [verborgen inhoud] RNI31081974FerryMaat14001500HerieMetFerry [verborgen inhoud] RNI31081974FerryMaat15001600HerieMetFerryAM [verborgen inhoud] RNI31081974JohnDeMol09001000BrandingAM [verborgen inhoud] RNI31081974LeovdGoot00000100FM [verborgen inhoud] RNI31081974LeovdGoot01000200FM [verborgen inhoud] RNI31081974Nieuwslezers02000300FM [verborgen inhoud] …

18. [verborgen inhoud]

19. [verborgen inhoud]

20. Nog zo'n opname uit de tijd dat de middengolf uitzendingen van R.N.I. door de Britse GPO werden gestoord, het begint met Andy Archer die excuus maakt aan de luisteraars voor de storing die ze horen. Andy laat ook weten dat RNI het hier helemaal niet mee eens is, daarna hoor je ex-Radio London DJ Duncan Johnson... en het hoogst irritante jengeltoontje.... Digitale kopie is van "de buren" uit 2003 en bij mij van CD-R "RNI disc 15 track 3". RNI - 31 Mei 1970 - 1200-1330 uur - Andy Archer - Duncan Johnson (met GPO storing) [verborgen inhoud] Groetjes Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 97 weergaven
  21. Deze mooie FM opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] Dit is het gedrukte exemplaar van deze Top 50 (zit ook in de download):

• 0 antwoorden
    • 877 weergaven
  22. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  23. Started by Ben,

In m,'n audio archief kwam ik gisteren een opname van dit programma tegen, waarvan ik me afvraag of het soms van een "meeloopband" aan boord komt. De kwaliteit is echt prachtig. Dit programma is al vaak gedeeld uit verschillende bronnen, maar ik kan me niet herinneren dat het in zo'n mooie kwaliteit was. Hoe ik aan dit programma kom weet ik niet. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 604 weergaven
  24. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 503 weergaven
  25. Started by Ben,

Ook dit is een opname, die de meesten van ons wel zullen hebben. Evenals die van Tony Berk is ook deze van een hele mooie geluidskwaliteit en komt mogelijk ook van een "meeloopband" aan boord. [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.