Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.187 discussies in dit forum
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 26 juni 2015 20.00- 22.00 uur en 1 juli 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud] en Kees Brinkerink Een muziekprogramma dat begint met Opus 17, even later het vrolijke I Want You en het melancholieke Did You Ever Have to Make Up Your Mind, dat kan niet meer stuk. Zelfs als dat alles was zou ik al blijven luisteren. Maar er is nog zoveel meer! We hadden… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
270 1967 03-00 1800-1830 GuyHamilton - Top30.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 595 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 685 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 839 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, John
-
- 0 antwoorden
- 578 weergaven
-
-
Korte fragmenten [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 593 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen
-
- 0 antwoorden
- 686 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 875 weergaven
-
-
In zijn zoektocht naar audiofragmenten kwam ik enige tijd geleden in contact met Herbert Codée. Toevallig bleek hij de zoon van een volle nicht van mij te zijn. Herbert maakt De Radio Podcast met vandaag een deel over 100 jaar radio met veel links naar zeezender bekendheden. [verborgen inhoud] Op zijn LinkedIn schreef Herbert onlangs: Het is tijd om afscheid te nemen. 11 jaar heb ik voor de EO gewerkt. Een bijzonder fijne tijd. Ik heb kunnen pionieren op podcast gebied en innoveren met VR voor The Passion. Daarnaast aan vele andere radio en online projecten meegewerkt, zowel aan de concept als uitvoerende kant. Maar ook mocht ik 3 maand…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ik zoek de uitzenddatum. Wie weet hem? [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 894 weergaven
-
-
RNI - 1971 08 01-1500-1800-Crispian St John-Superhit 50 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 790 weergaven
-
-
De meeste programma's die hier aangeboden worden zijn van de meest bekende zeezenders maar van Radio Atlanta zie je niet zoveel op het forum. Gisteren was het 59 jaar geleden dat deze twee aangeboden programma's werden uitgezonden, de shows van Bob Scott en Johnny Jackson. Radio Atlanta vanaf de Mi Amigo en het zou binnen een paar weken Radio Caroline South worden. Twee leuke uurtjes voor de liefhebber, je hoort veel muziek van o.a. het Sabre label, dat was een label met covers van bekende hits. (met dank aan de downloadclub in 2002 voor de digitalisatie alsmede de scan van het krantenartikel) Radio Atlanta - 18 Mei 1964 - 18:00-19:00 uur - Bob Scott …
-
- 0 antwoorden
- 697 weergaven
-
-
Mi Amigo en Caroline waren nog de enige stations die uitzonden vanaf de Noordzee. Hier een uurtje Peter van Dam uit oktober 1975, een maandje voordat de Home Office langs kwam om Caroline en Mi Amigo uit de lucht te halen. 1975.10.11 09:00-10:00 Peter van Dam: http://www.mediafire.com/?52spzmzdfyf5v5g
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Dominique Vautrain en Sebastiaan Peters. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 804 weergaven
-
-
Eddy Ouwens en Ad Roberts. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 659 weergaven
-
-
-
playback-19-januari-1964 ​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 19 januari en woensdag 22 januari 2014, 21-23 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Frans de Graaff Techniek: Jaap Lensen ​19 januari Hehe, eindelijk kan het eerste Beatlesnummer gedraaid worden in het Amerikaanse uur. I Want to Hold Your Hand is nu officieel uit en komt meteen binnen op nr. 45 van de Top 100. Daar kunnen zelfs Andy Williams (Charade) en Frank Sinatra (Stay With Me) natuurlijk niet tegenop. Orenspitsers dit uur: Gene Pitney met That Girl Belongs to Yesterday, een nummer van Jagger en Richards. In het verenigd Koninkr…
-
Radio Monique 963 20-10-86 Mark Matthews (Caroline Overdrive) Drie Om Drie Peter de Groot - Johan Maasbach 04.56-07.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XKWQ4NV736UX.mp3 (Dank aan "jepatrick/?) Robin
-
- 0 antwoorden
- 690 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 876 weergaven
-
-
Caroline 558 Sue Charles 05 March 1986 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 837 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Herinneringen aan Radio Veronica. Op zee en aan de stranding. Uit het archief van Martin van der Ven een video van Rob Olthof. Radio Veronica Memories, super 8 amateur footage by Rob Olthof. From the Martin van der Ven archives.Radio Veronica at sea and stranded on the beach.
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Roger Kent between 2000-2045 on 21st August 1974 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 555 weergaven
-
-
270 1967 06-25 BobSnyder - MikeHayes - PaulBurnett.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 809 weergaven
-