Spring naar bijdragen

Ook JanDoet


JanDoet

Aanbevolen berichten

JanDoet, een 1956er, Achterhoeker en toch vroeger altijd gekluistert aan de middengolfradio om maar iets te kunnen opvangen van onze mooie zeezenders. Mijn echte naam is Jan Holtermann, kom uit Doetinchem en altijd een luistergek gebleven om maar iets op te kunnen vangen wat met de voormalige zeezenders te maken heeft. Na het verdwijnen ervan is die hobby even stil geweest, maar sinds de late vorige eeuw tot aan heden telkens weer wat moois, zoals oa Radio 192, Veronica met tal van bijzondere uitzendingen, en niet te vergeten al die mooie internetstations die ons de herinneringen weer tot leven laten komen. Ook kent menigeen me als die gekke SLADE fan, wat eigenlijk geboren is uit de liefde voor de muziek van Slade, die veel te weing gedraaid werd en nog wordt op de radio. Telkens als ik er een hoor op de radio gaat er dus een bedankje heen en dit heeft er wel voor gezorgt dat ook jullie regelmatig een Slade plaat voor de kiezen krijgen. Kennen jullie de Top 10.000 nog, volledig gedraaid op Mi Amigo 192, zonder mij was deze er nooit gekomen. Het uitzoekwerk van de Tip 2504 en nu de Tip 1758, die ik samen met Jean Borghuis heb gedaan en volledig gedraaid zijn en worden door Bert Van Der Laan op Extra Gold, zijn heerlijke hobby's voor mij en in de toekomst komt er nog wel meer. Op dit Forum komen veel herinneringen boven en kijk en luister ik dan ook regelmatig. Ook hier in Doetinchem heb ik mijn eigen studio waar ik voor mezelf de historie weer tot leven kan brengen op mijn eigen wijze. Veel vinyl is hier dan ook nog aanwezig en zal deze nog regelmatig draaien. Denk dat ik jullie wel genoeg heb verteld, want door dit alles heen heb ik ook nog een gezin die ondanks deze tijdrovende hobby niets tekort zijn gekomen. Ik hoop dat we nog lang mogen genieten van onze historie, want zeezenders gaan zolang we leven, nooit in gedachten verloren. Vr Gr JanDoet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jan!

Leuk je ook hier tegen te komen!

Ik was trouwens in de veronderstelling dat je ook bezig was geweest bij Radio Marconi en de LOD... Mis dus.. :)

Het grappige is dat we elkaar "vroeger" veel gesproken hebben en blijkbaar de interesse voor radio/zeezenders gemeen hadden.. Nooit geweten destijds. ;)

Motocross is geheel uit je leven verdwenen? Hier in ieder geval wel.

Groeten uit Didam.

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jan!

Leuk je ook hier tegen te komen!

Ik was trouwens in de veronderstelling dat je ook bezig was geweest bij Radio Marconi en de LOD... Mis dus.. :)

Het grappige is dat we elkaar "vroeger" veel gesproken hebben en blijkbaar de interesse voor radio/zeezenders gemeen hadden.. Nooit geweten destijds. ;)

Motocross is geheel uit je leven verdwenen? Hier in ieder geval wel.

Groeten uit Didam.

Rob

Geen ziekenomroep Rob, maar nog wel een beetje motocross, mijn oudste zoon crosst nog.

Bedankt voor je bericht.

JanDoet.


He Jan, leuk hoor ! En die Top 10.000 .... dat was ook zo wat.

Meer dan een kwart van die lijst kwam destijds uit mijn studio. Omdat zowel de bijdragen van mezelf als die van Rob van Wezel bij mij werden gemaakt. Vaak zelfs iets van 20 uur per sessie ......

De lijst komt van Radio 192 en de platen die erbij horen heb ik toen allemaal opgezocht en op mp3 geleverd, was plm 2 jaar uitzoekwerk. Leuk je hier weer te ontmoeten in het cafe.

Jan


Dag Jan,

"Jan Doet doet het nu ook hier!

groet,

Juul

Dank je Juul, vind het fijn dat je ook hier je ei kwijt wilt.

JanDoet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooooo Slade.

Nog altijd heb ik de pest in dat ik ze nooit live heb gezien! (En gehoord ;) )

Mijn vader bekeek ze altijd met innig afgrijzen, als ze in TopPop voorbij kwamen, maar ik was er echt ontzettend fan van.

Prima singles, en Slade Alive en Slade In Flame vind ik ook nog altijd prima albums.

Leuk om te horen Rene en bedankt voor je bericht,

JanDoet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooooo Slade.

Nog altijd heb ik de pest in dat ik ze nooit live heb gezien! (En gehoord ;) )

Mijn vader bekeek ze altijd met innig afgrijzen, als ze in TopPop voorbij kwamen, maar ik was er echt ontzettend fan van.

Prima singles, en Slade Alive en Slade In Flame vind ik ook nog altijd prima albums.

:"IK snap jou vader wel..........."

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik weet dat Slade niet bepaald tot jouw favorieten behoort. Ach ja...

Ik had eens Slade Alive opstaan in mijn kamer toen mijn vader binnenkwam. Hij stond even stil, luisterde, en vroeg toen in welke metaalbewerkingsfabriek DIT was opgenomen... :)

Ik kan er niets aan doen: van het eerste moment was het bij mij een schot in de roos. Nog altijd moet ik eens in de zoveel tijd Monkey's Can't Swing horen: zo'n heerlijke orkaan van geluid... Ze krijgen het in de toekomst nog moeilijk met mij in het bejaardentehuis.

Het grappige is overigens dat ik na Slade moeiteloos overschakel op de vooroorlogse Glenn Miller of bijvoorbeeld het eerste album van Dido.

Lekker hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6427
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Sefke
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.