Spring naar bijdragen

Waar luister je nu naar?


Annerob

Aanbevolen berichten

Een station waar ik graag naar luister is Please login or register to see this link. . 24 uur per dag nonstop muziek uit de jaren 60/70/80 zonder reclame's. Ook vanmiddag had ik dit station opstaan en als test heb ik een opname mee lopen.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luister meestal naar Radio Extra Gold voor de zeer gevarieerde 60s, 70s en 80s muziek, de jocks en de algehele sound (doet nog het meest aan de zeezenders denken) en 's morgens voor het nieuws naar Radio 1 en BNR. Ook veel naar oude zeezender- en publieke radio-opnamen via de downloadgroepen. En als ik onbedaarlijk wil lachen naar de Dikvoormekaarshow...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna elke nacht als ik slaap 'luister' ik naar de 518 khz. Dit is een Please login or register to see this link. frequentie voor de scheepvaart. Omdat het signaal van mijn communicatie ontvanger, een Please login or register to see this link. , al in de computer zit is het makkelijk om via Virtual Audio Cable het audiosignaal naar andere (decoder)software te sturen.

Voor het decoderen van Navtex is er het programma YaND (Yet Anoter Navtex Decoder). Daarmee kan je dan alle uitzendingen van kustwachtstations ontvangen met berichten voor de scheepvaart. Nou zijn die berichten voor mij niet zo interessant. Wat wel interessant is zijn de afstanden. In de winterperiode ontvang ik van Bahrein tot Miami de berichten voor de scheepvaart. Omdat er gebruikt gemaakt wordt van één frequentie moet je naast de goede condities ook het geluk hebben dat de veraf gelegen stations niet worden weggedrukt door dichtbij gelegen stations die op op zelfde tijdslot zitten.

Een video met een voorbeeld hoe het werkt:

Gisteravond waren de omstandigheden uitstekend voor een bijzondere vangst: Bangkok, 9255 km. En dat voor een middengolfzender van 500 watt. Het volledige bericht:

20120129 2057 518 $11F HAS Bangkok (Nonthaburi),THA 9255

2012-01-29 20:57:18> ZCZC DA69

2012-01-29 20:57:20> 2011-01-30 03:50

2012-01-29 20:57:20>

2012-01-29 20:57:24> FDOM BANGKOK RADIO ~XU

2012-01-29 20:57:28> NOTICE TO MALIHJRS

2012-01-29 20:57:32> O~QOXWPQQKTEMPORARY)

2012-01-29 20:57:36> GULF OM [THAILAND], EAST COAST

2012-01-29 20:57:43> RAYONG~, HADCAI LOV [WESTWARDS] AND ORAT,

2012-01-29 20:57:44> K

2012-01-29 20:57:48> IKAG WESTJARJS BUOYAGE~M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.