Geplaatst 19 januari 201213 jr. Er wordt "gerommeld" aan de GMT tijd ( GreenwichMeanTime). Een erg aardig stuk op de website van Sky News. http://news.sky.com/home/world-news/article/16152113 Juul
Geplaatst 19 januari 201213 jr. Afgelopen week had ik er al wat over gehoord of gelezen (geheugen problemen) Toen kon ik al niet volgen waar het goed voor zou zijn en nu nog steeds niet. Omdat de tijdmeting nauwkeuriger is dan de rotatie van de aarde ...... ja ....... en ? Dus als ik het goed begrijp wil men niet meer de correctie-seconde toepassen maar gewoon doortellen ? En dat we dan over 600 jaar een tijdsverschil van 30 minuten hebben ? Dus dat we dan een super nauwkeurige klok hebben die niet op tijd loopt ..... Waar is het allemaal goed voor en wie zal er op promoveren ? Vragen, vragen en nog eens vragen. Maar ik zal er geen minuut minder om slapen. Wel heb ik zo mijn mening over die wetenschappers die zich hier mee bezig houden. Rien P.S. "Time is on my side " .....
Geplaatst 19 januari 201213 jr. Misschien eens solliciteren naar de functie van "Vadertje tijd", Juul? Hoe dan ook, ik snap de discussie niet.. Als we toch weten dat we af en toe een sprokkelseconde nodig hebben om bij de tijd te blijven, dan kunnen we dat toch blijven doen? Rare jongens, die Romeinen wetenschappers...
Geplaatst 20 januari 201213 jr. Ook de tijdseinzenders gaan zo langzamerhand uit. Op 1 januari ging HBC vanuit het Zwitserse Prangings uit. De 75 khz is nu leeg, Deze opname heb ik nog even snel gemaak. Is gedaan met een Perseus ontvanger:
Geplaatst 21 januari 201213 jr. In de zomer van 2011 ben ik in de UK geweest voor vakantie en we hebben het kasteel Herstmonceux bezocht. Wat heeft dat nu met de pips te maken, vanaf 1955 kwamen de beroemde Greenwich pips daarvandaan. Ik heb hier een foto van een kranten knipsel wat daar hangt, ik weet niet of het te lezen is (na download)
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.