Spring naar bijdragen

computer schonen


Juul

Aanbevolen berichten

Ik was vanochtend samen met collega Ad B. bij oud collega Lex op de koffie. En we hadden het zo over onze archieven en wat je wel en niet bewaard.

Thuis gekomen keek ik ook maar weer eens rond in m'n computer en kwam in m'n TROS mapje aardige zaken tegen zoals deze onderstaande verklaring die we moesten maken toen we een concert van Bobby Brown opnamen in de AHOY op 24 mei 1990.

En Bobby was natuurlijk nogal in het nieuws de afgelopen week. Ik was bij de daadwerkelijke opname lekker thuis maar was wel "chef". Collega Michel de Winter was "in charge". En dat was maar goed ook. al die Amerikanen zijn heel erg in de Heer maar snuiven als een gek. Het is steeds het eerste dat ze vragen........... En Michel, jonge gozer en oud marinier kon wel tegen een stootje.

Enfin, onderstaande regels moest ik tekenen en aan de vertegenwoordiger van MCA records geven. Die cassette hebben we natuurlijk nooit opgestuurd want je hoort toch nooit wat en als je niet uitkijkt gaan ze nog met je opname aan de haal ook.

Ja, dat waren nog een tijden.

Van al die Amerikaanse-Engelse bandjes bewaar ik de beste herinneringen aan Level 42 met Mark King (Enschede) en een opname van Barry Manilow in het Concert gebouw. Barry kwam met een koffiebeker na afloop in onze wagen en wilde effe een ruwe mix horen en was na één nummer overtuigd en zei ;"It's Ok with me"....... Mark King (Level 42) droeg z'n eigen basgitaar en ging uitgebreid zitten ouwe-hoeren met technicus Dick Luchtenburg over digitale opname technieken.

Bij de rest van al die artiesten liep een hoop "humbug" rond......

Zo maar een verhaaltje nav een rondje koffie .............en als je bijna 65 bent, maar eerst morgen oud collega Tom Mulder die 65 wordt.

==================================

Hilversum, The Netherlands, Thursday, 17 mei 1990

Subject: 24 track recording Bobby Brown concert Rotterdam May 24th 1990.

TROS Radio is ok with the conditions mentioned in fax d.d. 16th May 1990 of

Maura Robinson from MCA RECORDS international.

TROS RADIO will send a DAT cassette to MCA RECORDS with the final mix

before airing the concert.

Juul Geleick

special projects

TROS RADIO

Hilversum THE NETHERLANDS

==========================

En hieronder dan de uiteindelijke gegevens betreffende het concert:

=========================================

Bobby Brown

opname: 24 mei 1990 mixage: 17/18 & 19 september 1990

opname & mixage: Hans Bunt. Productie ter plekke: Michel de Winter.

final mix op:

2 track DASH: C 011

SONY 1630: D 6461 & D6898

DAT fostex + timecode

====================================

Time code U-matic D 6461

1. 3'42"-13'25"

2. 14'10"-17'18"

3. 17'50"-25'20" uitloop met alg. geroezemoes tot 25'35"

4. 25'35"-53'35" OP EIND "WHAT'S GOING ON"

Time code U-matic D 6898

1. 0'50"-10'52"

2. 11'00"-16'20"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah..

Ik baseerde me even op dat "final mix op:

2 track DASH: C 011"

;)

Oh, maar dat was meer een experiment. We hadden die recorder net op dat moment en de projectleider van het NOB vroeg of we er mee wilde spelen. Het systeem is een "zachte dood" gestorven. Ik heb bij de montage gewoon "de 1630" gebruikt. En om de zaak af te luisteren de DAT tape. Ik heb nog een stel 1630 tapes, zijn mooi als "onderzetter" ergens voor........

Hier staan de 1630 machines in wat toen RK6 in de AVRO was.

1l5dvX2A0gYF.jpg

En hier is NOB technicus Ad Vink te zien.

SnKXM3C5rGA.jpg

En dit is een 1630 tape

gw6DVoPnyh.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.