Spring naar bijdragen

Heerlijk, ouderwetse stressssss .....


rien1959

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen weten werk ik op een farmaceutische fabriek (medicijnen dus ...) waar ik de technische dienst doe.

Eerst een aantal jaren alleen en daarna met één collega en sinds december met twee.

Dat loopt tegenwoordig prima en dat geeft een goed gevoel.

Nou hadden die twee collega's het onzalige idee om maar gelijktijdig een week vrij te nemen, met als resultaat dat ik een week alleen sta.

En dat met een bedrijf met meer dan 150 man .....

Maandag en dinsdag verliepen zonder noemenswaardige problemen, tot vanochtend.

Normaal ben ik voor half acht op de zaak en loop dan eerst naar het kantoor om mijn postvak te legen.

Dat probeerde ik nu ook, maar voor ik het kantoor bereikt had ging de telefoon.

Ik kreeg een gestrest hoofd van de "natte" afdeling aan de lijn en die vertelde dat de stoomgenerator elke keer stil viel, ondanks resetten.

Okay, rechtsomkeert gemaakt, gereedschapskist gehaald en naar de ruimte waar dit monster staat.

Binnengekomen las ik het display af en jawel, melding dat het waterniveau te laag was. Nu gaat het hier om meer dan 180 kW vermogen, dus gevaarlijk !

Kast geprobeerd te resetten, maar dat lukte niet. Toen pomp handmatig ingeschakeld en daarna wachten tot de ketel op niveau was.

Niet dus ! Intussen rammelde de telefoon. Hoe ver ik al was ....... Rustig blijven ! Weer verder zoeken, waterniveau in de buffertank was okay, pomp draaide maar geen water naar binnen ?

Toen de ontluchtingsplug open gedraaid en de pomp ingeschakeld. Kilo Utrecht Tango, het water spoot tegen het plafond !

Huh ? Intussen gaat de telefoon. Of ik even een etiketteermachine kon maken ..... Ja, dat kan, maar niet eerder dan over een half uur. Zucht .....

De ontluchtingsplug weer dicht gemaakt en daarna de uitgaande persslang naar de ketel iets gelost (ja, maximaal 4 bar ...)

Direct kwam er water tussendoor druppelen en toen de pomp ingeschakeld.

Huh ? In plaats dat er water begon te spuiten werd alles droog ! Die pomp draait de verkeerde kant op !

Welke idioot heeft er in de schakelkast zitten steken ?

Nou ja, kast uit klemmen los en 2 fases verwisseld. Weer pomp aan en ..... jawel nu spoot er een sterke straal tussen de flenzen door !

Uiteraard ben ik even opzij gaan staan ;)

Kast dicht gemaakt en opgestart. Alles werkte weer.

Nu zijn ze op het moment de fabriek aan het verbouwen dus er ging een lichtje bij me branden !

Direct naar de installateur gelopen en jawel, die had de verdeelkast van die afdeling losgekoppeld en overgezet maar vergeten het draaiveld te testen !

Nou ja, ik weer verder naar de tweede storing.

De zogenaamde masseerband van een etiketteermachine stond op half zeven. Met die band drukt hij de etiketten op flessen helemaal aan en nu zaten ze maar half vast.

Kijk ik aan de achterkant en zie ik dat het frame los zit. Inbussleutel er op en krak .......Kwaliteit Uitermate Teleurstellend !

Dus naar de chef van de afdeling om het te melden en daarna de machine in de sluis om hem naar de TD te transporteren.

In de TD snel een RVS stip gezaagd en die vast geboord aan het frame. Terwijl ik bezig ben gaat de telefoon .....

Of ik even bij een kartonneermachine wil komen kijken, want de bijsluiters worden niet goed gepakt van de stapel.

Rustig blijven, Rien, wind je niet op .... Affijn, uitgelegd dat ik alleen ben en dat ik over een half uur of zo langskom.

Gelukkig werd dat geaccepteerd. Pfoe !

Uiteindelijk de machine weer terug gereden naar de sluis en op pad naar de kartonneermachine.

Daar gekomen was er niets aan de hand ? Tien minuten er bij blijven staan en niets gevonden.

Wil ik de afdeling af gaan wordt ik door de hoofd verpakking al lopende een andere ruimte in geduwd !

Storing ! Snotjes, houd het nou nooit op !

Affijn ben ik bezig om een blistermachine af te stellen gaat de telefoon en dat ding bleef maar rinkelen ...... dus toch maar opgepakt.

De tablettenafdeling ...... ze hadden een tabletteerpers die de verkeerde kant op draaide ..... AAAAAaaahhhhhh !

Of ze zelf de draadjes in de stekker mochten omdraaien ?

Neeeeee ! Ineens wist ik wat er aan de hand was. Zij zaten toevallig als enige op de omgedraaide krachtstroomgroep van de stoomgenerator.

Dus instructies gegeven dat ze moesten wachten op een telefoontje van mij.

Allee, ik weer verder met de blistermachine. Gelukkig was het snel voor elkaar en daarna direct naar de installateur.

Die schrok toen ik mijn verhaal deed en hij werd een beetje wit om de neus !

Goed, hij op naar de kast, de groep uitgeschakeld en de fases omgedraaid. Daarna heb ik de stoomgenerator terug gezet.

Hehe, alles draait weer ! Ik ben even helemaal stuk. Zucht !

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben trouwens vergeten te melden dat ik tijdens het schrijven van het verhaal ook nog verschillende keren ben gebeld. Gelukkig dit keer geen storingen. Verder ook nog een aantal emailtjes binnen gekregen en die ook nog tussendoor afgehandeld.

Intussen ben ik lekker wat voor mezelf aan het prutsen.

vanuit een zonnig Oud Beijerland,

uw prutser Rien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rien,

Net even de tijd genomen je imposante verhaal te lezen. "Door het oog van de naald?"

Weer eens wat anders als schrijven over "vage dj's en radioprogramma's".

groet, ik ga effe nieuws kijken, want het wordt spannend zeggen ze.........of zou het toch allemaal toneel zijn om Henk en Ingrid zittend op de bank te doen laten geloven dat het echt niet anders kan?

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga effe nieuws kijken, want het wordt spannend zeggen ze.........of zou het toch allemaal toneel zijn om Henk en Ingrid zittend op de bank te doen laten geloven dat het echt niet anders kan?

Juul

Ik weet niet wat ik er van moet denken, Juul.

Wel is het opvallend stil rond Wilders. Zeker na de breuk met Brinkman.

Rien

P.S. Ik heb mijn verhaal net zitten vertellen aan mijn vrouw en die luisterde hoofdschuddend ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend was het een stuk rustiger dan gisteren. Ditmaal twee storingen tegelijk, dus dat valt mee ....

Er werd gebeld voor een kleine tubevulmachine en voordat ik mijn gereedschap had gepakt ging de telefoon voor een grote tubevulmachine. Volgens de bediener stond er op het scherm de melding : "deur A open, perslucht niet aanwezig, veiligheidsrelais niet bekrachtigd"

Daar gekomen ontdekte ik een keuze schakelaar die verkeerd stond en toen bleef alleen de melding deur A over.

Schema erbij gepakt, want er zitten maar liefst 6 deuren in deze machine waarvan er 4 A heten. Italiaanse logica !

Zoals gebruikelijk klopte het schema van geen kant. Volgens de tekening zou alles vrij gegeven worden wanneer er maar een deur dicht zou zijn. Affijn, dat werd dus zoeken. Na al drie schakelaars met veel gewurm uit een kokerprofiel te hebben gehaald bleek het precies de laatste te zijn. Dat zal je altijd zien. Het binnenwerk was mechanisch volledig verwoest en daarom bleef een verbreekcontact hangen waardoor de machine niet vrij gegeven werd. Omdat de machine met die deur tegen de muur staat heb ik een draadje los getrokken en werkte alles weer.

Daarna langs gegaan bij de kleine tubevulmachine. De bediener is een Turk met een ongelooflijk gevoel voor humor en zelfspot. Kijk ik in het apparaat naar de buigmessen waarmee de tubes worden dicht gevouwen en zie ik opeens een O-ring ergens tussen gewriemeld zitten om een mes recht te zetten. Ik wijs er op en voordat ik wat kon vragen zegt hij al : "Ja, dat heb ik op zijn Turks opgelost"

Ik heb er smakelijk om gelachen want het werkte wel !

Uiteindelijk is alles weer goed gekomen en kan ik nu eindelijk een boterham eten.

uw prutser Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6413
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    San
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.