Spring naar bijdragen

corne klijn


flarenixie

Aanbevolen berichten

Hoi,

Hier een stuk van het programma van Corné Klijn dat ik op vrijdag 21 mei 1999 op heb genomen van 3FM.

http://www.mediafire.com/?m8855k96pccxy6r

Het duurt van tien voor zeven tot tien voor half negen. Het laatste stukje is van Isabel.

Dan is het geen TROS, maar NPS(zowel Corne als Isabelle)

Maar wat is 3FM toch onnoemelijk veel verbeterd de afgelopen jaren

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie!

Sorry voor de verwarring van de TROS met de NPS.

Ik heb zo in de loop der tijd wat opnames van radio 3 gemaakt omdat het geluid

steeds slechter werd. Het "soundprocessingdieptepunt" was voor mij 95/96.

En naar mijn mening zijn er meer stations in het zwarte gat dat "loudnesswar"

heet gezogen... en ze (en wij dus ook niet) komen er niet meer uit.

Wij hebben op de kabel WDR-4. Dat is bijna zoals het op de opnames van

Hilversum uit de jaren '70 klonk. haha

Goed weekend![/align]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corné werkte van 1995 tot 2002 voor de NPS presenteerde daar Kort en Klijn,De Raad van Plate en de Mega Album Top 100 (i.s.m. de TROS),in 2002 stapte Corné over naar de TROS daar presenteerde ie programma's als:Kort en Klijn,Corné en Co,Danceclassics Party Request,Mega Top 50 en Corné@night. Momenteel presenteert Corné op zaterdagavond The Best of 2 Night op Radio 2 en op vrijdagavond via Radio 6:Corné Klijn's Soul Classics. In zijn NPS tijd bij Kort en Klijn had ie een spelletje en dat heette Cover Classics daar was ik nog ooit kandidaat. Van 3 april 1995-7 februari 1997 duurde Kort en Klijn 1 uur en vanaf 10 februari 1997 duurde Kort en Klijn 2 uur.

Frank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, ik had het idee dat Radio 3 in die periode zoekende was. Op de één of andere manier trok het station me toen aan, maar stootte het me net zo makkelijk af. Terwijl ik altijd een enorm zwak voor Radio 3/3FM heb gehad (en nog steeds heb). Leuk om ook eens programma's uit deze periodes te horen.

Over het geluid kan ik verder weinig zeggen. Ik heb de kennis niet en daarbij is het een kwestie van smaak. Uiteraard kan ik het verschil tussen radiozenders wel horen maar tot in detail zeker niet. Om maar een voorbeeld te noemen: Ik kan me nog wel goed herrinneren dat Veronica op Radio 3 in de jaren '90 enorm vet klonk, dat was qua geluid echt een eiland tussen de overige omroepen. Maar als ik dat nu terughoor vind ik het allemaal veel te vet en 'over the top'. Maar ja, toen was dat modern en vooruitstrevend en nu echt niet meer van deze tijd.

Groeten,

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.