Spring naar bijdragen

downloaden maar......


Juul

Aanbevolen berichten

Ik keek recentelijk even bij de buren en wat me dan opvalt is dat er een file wordt aangeboden in dit geval de "aftel jingles van 192 naar 538" uit de laatste week van september 1972.

Daar is eigenlijk niks mis mee.

Maar wat mij dan weer opvalt dat iedereen dat dan maar "hup download", en niemand zich kennelijk afvraagt wie de stem nu eigenlijk is...............

Hoe zou dat nou komen? Is dat zoals zo vaak ;"hebben is hebben" ?

Niet geïnteresseerd in de historie? Of mis ik iets? Want ik denk dan als je niet weet wie de stem is wat heb je er dan aan?

Wie legt het mij nu eens uit?

Oh, ja, het heeft niks met de buren te maken, had hier ook kunnen gebeuren. Voor de goede orde.

Juul

PS. Niet flauw doen en aan mij vragen wie de stem is..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik keek recentelijk even bij de buren en wat me dan opvalt is dat er een file wordt aangeboden in dit geval de "aftel jingles van 192 naar 538" uit de laatste week van september 1972.

Daar is eigenlijk niks mis mee.

Maar wat mij dan weer opvalt dat iedereen dat dan maar "hup download", en niemand zich kennelijk afvraagt wie de stem nu eigenlijk is...............

Hoe zou dat nou komen? Is dat zoals zo vaak ;"hebben is hebben" ?

Niet geïnteresseerd in de historie? Of mis ik iets? Want ik denk dan als je niet weet wie de stem is wat heb je er dan aan?

Wie legt het mij nu eens uit?

Oh, ja, het heeft niks met de buren te maken, had hier ook kunnen gebeuren. Voor de goede orde.

Juul

PS. Niet flauw doen en aan mij vragen wie de stem is..........

Ik denk "hebben is hebben".

Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het antwoord staat gewoon op de website hoor: Bob Korpershoek.

"Als deze meneer ergens binnenkwam en hij bulderde twee woorden, dan was alle aandacht direct voor hem.

The late great Bob Korpershoek, voormalig ANP-nieuwslezer en voiceover bij allerhande produkties.

Hij zat al vele jaren achter de microfoon toen ik nog moest worden geboren.

Bob Korpershoek had een stem als een moker en het was ook nog eens een geweldige man.

De korte impressie begint met een nieuwsuitzending van zaterdag 31 januari 1953, de dag voor de watersnoodramp.

Daarna de spot van de frequentiewisseling van Veronica, van 192 naar 538 meter, op zaterdag 30 september 1972,

gevolgd door een jingle voor de Daverende Dertig en wat Radio Tour de France jingles.

Bob Korpershoek overleed in juni 1998, op 81-jarige leeftijd."

http://www.voiceover.nu/bobkorpershoek.mp3

Bron: Jos Bergenhenegouwen

P.S,

Sorry Juul voor het wind uit de zeilen nemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij gaat het verhaal een kant op die Juul niet bedoelde.

Of vergis ik mij ?

Rien

Jij vergist je niet Rien, maar ook hier is het kennelijk niet anders; "hebben is hebben" vermengd met wat flauwigheid.

En Harm, inderdaad, niks sorry, eerst sorry schrijven en dan het antwoord op een vraag die ik niet gesteld heb opschrijven, erg flauw effe gauw laten zien dat jij het wel weet...................

Je had ook gewoon hier kunnen kijken als je dan toch gewoon slim had willen zijn:

http://www.norderney.nl/historie_1972_6.html

Mijn vraag blijft nog open staan, "waarom vraagt kennelijk niemand het zich af?".

Niels en Rien begrepen het.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om even ontopic te blijven : ik heb eens even gekeken hoe vaak de door mij aangeboden bestanden zijn gedownload.

Gemiddeld wordt er zo'n vier keer bedankt en dan ongeveer 10 maal zo vaak gedownload.

Dus ja, het hebben is hebben geldt nog steeds.

Niet dat ik anders had verwacht hoor. Die bedank knop vind ik prima werken.

En soms heb ik een dipje en vraag ik me af waarom ik het eigenlijk doe, maar nuchter nagedacht is het omdat ik het leuk vind om dingen te maken voor mezelf.

Wanneer anderen daar ook nog lol aan beleven dan is dat mooi meegenomen. (maar mijn naam zit wel in de file verwerkt tegen misbruik ....)

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, Juul toch...

Het is geen antwoord op je vraag maar een reactie op 2 mensen die 'out of the blue' namen gaan noemen.

In mijn eerste reactie twijfel ik nog door te schrijven "Wat zal ik hier op antwoorden".

Om dat verder te voorkomen heb ik de moeite genomen om bijgaande quote en geluidsfragment op te zoeken.

Jammer dat je dat als flauw interpreteerd.


Het komt mij zo voor dat het merendeel alleen maar op de downloadknop hoeft te drukken en op die manier materiaal naar binnen harkt.

Je kunt je ook afvragen of het relevant is wie iets heeft ingesproken of gezongen, het gaat tenslotte om het eindresultaat.

Een ander deel zal op zijn beurt netjes mappen aanmaken met een eventuele beschrijving indien beschikbaar.

Ik denk dat er slechts een paar mensen echt geinteresseerd zijn in de totstandkoming van een bepaalde jingle of jingles.

Het probleem is vaak om de bron te achterhalen.

Vroeger, en dan praat ik over zo'n 30 jaar geleden, was het in het analoge tijdperk allemaal wat lastiger om dicht bij de bron te komen.

Vandaag de dag kun je bij wijze van van spreken een één op één kopie de wereld in sturen waardoor er bijna geen exclusiviteit meer is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6413
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    San
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.