Spring naar bijdragen

Stem Radionieuws ANP


Hans Hogendoorn

Aanbevolen berichten

Ze waren onopvallend en amper herkenbaar, in de tijd dat de nieuwslezers hun naam nog niet noemden. Niet mochten noemen, het waren instrumenten al het ware.

In opnames-uit-uitzending bleven ze naamloos.

En om dan te zoeken naar "Ada Monnickendam", dat is minder dan een speld in een hooiberg.

Bij Beeld en Geluid is er niks van te vinden.

Daarom hoop ik, dat iemand van jullie een min of meer duidelijke opname, juist van haar, heeft bewaard.

Alvast dank,

Hans H.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Hans,

Ik heb een paar Paul Meijershows waar zij het nieuws deed. En dat alles aangekondigd door onze onvolprezen Henk Terlingen. Bijvoorbeeld in de legendarische stranduitzending op 4 april 1973.

Gek dat ze bij B&G niks hebben. Ik heb ze alle PM shows destijds gegeven want ze hadden toen al niks. Ik heb ze jaaaaaren geleden aan Houkje gegeven.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor onze Hans H.

Ik heb even snel wat uit de Paul Meijershow van 4 april 1973 gehaald. De afzonderlijke stukjes gescheiden door een 1kHz toon.

Ik merk dat de enige stukjes Ada M. zijn die ik zo snel effe kon vinden hier. Ik moet nog meer hebben. Maar m'n moeder zei altijd;'beter iets dan niets". Ik vond Ada wel altijd een stem hebben alsof ze elk moment in huilen kon uitbarsten....Daarom des te leuker om Henk er iedere keer vrolijk achter dan wel voor te horen.

Het goede nieuws is dat ik er ook korte stukjes Henk Terlingen bij gedaan heb. Ik moet weer lachen.

En Hans, "hoezo ze waren naamloos?"........

In deze Paul M. show zit ook nog jazzliefhebber Pim Gras.

Ik heb de hele uitz van 19-24 uur maar da's erg veel upload werk hier.....

Juul

http://www17.zippyshare.com/v/43590964/file.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is heb ik ook nog video van haar, destijds gemaakt door Freek. Hij filmde nogal veel daar op het Melkpad.

Maar dan moet ik dat eens effe verder uitzoeken. Want ik heb veel film stuff van Freek gehad voor dat hij overleed. Zoals Freek op zijn manier kon zeggen;" veel Veronica spul ook, want daarboven weten ze toch niet wat Veronica was.........."

Groeten aan Ruud, ik luister wel naar hem op BNR. Doet ie goed.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.