Spring naar bijdragen

Nova Radio Den Haag


jinglefreak1972

Aanbevolen berichten

  • 2 months later...

Zowel in de 80s als in de 90s was Nova Classic Rock (radio) actief in Den Haag. In de 90s een samenwerking met Hofstad, dacht ik. Zelfs nu zijn ze nog actief op internet.

Klopt alleen was de opname die hier te downloaden was niet van Nova Classic Rock. De muziek die gedraaid werd was namelijk alles behalve rock. :-)

Dit was toch een andere Nova. Wellicht een voorloper van Nova Classic Rock en draaide men toen nog andere muziek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

en later is John (de R.) doorgegaan met HitRadio Centraal Den Haag en heeft niets van doen met Nova Classic Rock 98.5

Maar wie stond er dan aan het roer bij Radio Centraal van pakweg 1990 tot 1995 ( dus na de jaren 70/80 periode van Rob Candy) ?

De periode dat er min of meer een soort van gouwe ouwe format werd gebruikt.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

John (de R.) was de drijvende kracht achter HitRadio Centraal 92.2, dit heeft gedraaid in de periode 1991 - 1999, tot 1993 werd er een soort gouwe ouwe format gebruikt en later meer Top 40 / Eurohouse waarbij ook de USA jingles werden geintroduceerd, heb er zelf nog wat uurtjes nonstop gemaakt en wat hand en span diensten verricht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

John (de R.) was de drijvende kracht achter HitRadio Centraal 92.2, dit heeft gedraaid in de periode 1991 - 1999, tot 1993 werd er een soort gouwe ouwe format gebruikt en later meer Top 40 / Eurohouse waarbij ook de USA jingles werden geintroduceerd, heb er zelf nog wat uurtjes nonstop gemaakt en wat hand en span diensten verricht.

Heb er altijd met heel veel plezier naar geluisterd. Dankzij Centraal ben ik zelf ook een keer overgestapt op jingles van The Budman.

Ik hoorde ze op 92.2 en besloot voor mezelf ook een kleine bestelling te plaatsen bij hem.

Ben 1x op de koffie geweest bij John. Boeiend om naar zijn verhalen te luisteren en schitterend om die Harry daar in levende lijve te zien. :-)

Ik heb zelf later iets gedaan voor Radio Contact van Maurice. Die moet je dan ook wel kennen Leo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf 1998 heb ik het niet zo erg meer kunnen volgen, vanaf dat jaar was ik meer in de USA dan in Nederland, maar Maurice ja natuurlijk die draait nu sinds een aantal maanden op Free Radio Rotterdam op de Zaterdagmiddag tussen 15.00 en 17.00 uur.

Trouwens die Harry zijn we op wezen halen in een bestelbus bij een boer ergens achteraf in Twente. John, Maurice en ondergetekende deze stond gestald in een schuur met daarnaast nog een bijpassende eindtrap van 10kW en dummyload, deze hebben we toch maar laten staan :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf 1998 heb ik het niet zo erg meer kunnen volgen, vanaf dat jaar was ik meer in de USA dan in Nederland, maar Maurice ja natuurlijk die draait nu sinds een aantal maanden op Free Radio Rotterdam op de Zaterdagmiddag tussen 15.00 en 17.00 uur.

Trouwens die Harry zijn we op wezen halen in een bestelbus bij een boer ergens achteraf in Twente. John, Maurice en ondergetekende deze stond gestald in een schuur met daarnaast nog een bijpassende eindtrap van 10kW en dummyload, deze hebben we toch maar laten staan :-)

Leuk om te lezen. Dat waren nog eens tijden en signalen. Met de auto naar Renesse en bijna heel de weg Centraal op de radio! :-)

Ik zit op dit moment te luisteren naar Maurice op FRR. Ik mis toch een ethersignaaltje ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind ik leuk:-) De "Harry" van Centraal werd gekocht bij Paradise te Heerde en deze zender was gestald bij een boer in het weide land (niet ver er vandaan) Misschien dat Hofstad in de vroege jaren 80 zijn Harry's er vandaan haalde, een groot verschil tussen de Harry's van Hofstad was dat dit omgebouwde luchtvaartzenders waren en die van Centraal een overcomplete omroepzender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond nog een drietal cassettebandjes met opnames van Nova Den Haag.

Ze komen allemaal uit 1990, denk ik. Er was er maar eentje waar september

op stond geschreven. Verder weet ik er niks van, behalve dat er veel mooie

italo's te horen zijn ;)

Dit is de eerste. Een kort stukje van een kwartier:

http://www.mediafire.com/?e42am3dteh2cnn2

Dan een uurtje uit sept 1990:

http://www.mediafire.com/?sar1t2dq23t16fd

En de laatste duurt ook een uur maar er staat geen datum op:

http://www.mediafire.com/?e0q06m2m86lw0cq

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6431
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    broodjekaas92
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.