Geplaatst 4 augustus 201213 jr. Zit ik net een filmpje te kijken bij de omroepdatabase, zie ik na ruim 6 minuten opeens een Toppop trein voorbij komen. Geen idee waar het over ging, maar het was wel apart. Het gaat hier om de "Kameel", dat was de NS directie-trein die later als VIP-car te huur was. Hier de link : http://omroepfoto.nl/001visitors/01home/nieuwsDatabase.php?timecode=201201&archived=1&itemnr=92 Rien (Omdat dit forum over radio gaat heb ik dit maar even in de chatbox geparkeerd.)
Geplaatst 4 augustus 201213 jr. Je kan de TopPop trein zien in het Spoorwegmuseum in Utrecht. Ik weet zeker dat het dezelfde is want ik ben tot zelfs in de TopPop trein geweest toen deze (gelukkig liep ie op Diesel) Doetinchem aandeed. Ik denk dat de spoormensen in Utrecht zelf niet weten dat dit ooit een TopPop trein was, er staat niet eens bij dat het de directietrein van de NS was, zoals je terecht opmerkt.
Geplaatst 4 augustus 201213 jr. De kameel is eigendom van het spoorwegmuseum, en te huur. De kameel is in de jaren 50 gebouwd bij de Rotterdamse rollend materieelfabrikant Allan, in technisch opzicht het zelfde als de diesel tweetjes en eentjes plan X Misschien een locatie voor de volgende Veronica dag? Groet Hans
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.