Spring naar bijdragen

Welk insect is dit ?


rien1959

Aanbevolen berichten

Beste radiovrienden,

vanochtend was ik met onderhoud bezig van onze grootste auto.

Nu heeft deze auto een nogal uit de kluiten gewassen motorblok met een evenredig groot luchtfilter.

Omdat ik wat kabels en slangen moest inspecteren had ik het luchtfilter gedemonteerd en vond ik een enorm insect.

Het ziet er uit als een kruising tussen een wesp en een libelle. Het heeft de 4 grote vleugels van de libelle en is van punt naar punt gemeten zo'n 8 cm groot.

Verder is het lijf dat van de wesp inclusief angel. Aangezien het beest er waarschijnlijk vanaf de zomer heeft gezeten is het wat beschadigd maar de plaatjes zeggen genoeg.

Mijn vrouw heeft al in haar boeken en ook op het internet gezocht maar geen duidelijkheid kunnen krijgen. Ik heb geen macrolens dus heb met het nodige kunst en vliegwerk wat plaatjes geschoten.

Wie het weet mag het zeggen. Ik ben in ieder geval blij dat ik dit beest niet in levende lijve ben tegen gekomen want hij ziet er niet al te vriendelijk uit .....

Rien

R4XGHm.jpg

px4Dm3sC.jpg

qECXRrv2y.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.