Spring naar bijdragen

"Programma’s en netten gaan tijdens uitzending van omroep en doelgroep wisselen"


Harmen

Aanbevolen berichten

Ik moest er even hartelijk om lachen.

De begrippen Nederland 1, 2 en 3 gaan vanaf september vervagen. Programma’s zullen tijdens de uitzending op meerdere netten en bij verschillende omroepen te zien zijn.

Henk Hagoort, bestuursvoorzitter van de Publieke Omroep: “We willen jongere kijkers van Z@pp naar Nederland 2 trekken, om ze vervolgens via Nederland 3 of de VPRO samen met de oudere kijkers naar Tegenlicht of Nederland 1 te lokken. In de huidige programmering lukt dat nog te weinig.”

Hagoort benadrukt dat veel bij het oude zal blijven: “De aankondigingen van de reportages in Nieuwsuur blijven we uitzenden op Nederland 2. Voor de reportages zelf moeten mensen dan doorzappen naar Nederland 3, zodat ook nietsvermoedende kijkers van Spuiten en Slikken geconfronteerd worden met verdiepende achtergronden bij het nieuws.”

“De Wereld Draait Door zal het eerste kwartier te zien zijn op Nederland 2 en vervolgens vijf minuten op Nederland 3, maar in beide gevallen bij de VARA, om vanaf tien voor acht door te gaan op Nederland 1 bij de NTR, waar Twan Huys de presentatie overneemt.” Mensen die het programma ook tussen vijf over acht en tien voor half negen willen volgen, moeten uitwijken naar het internet of het digitale themakanaal Politiek24. “Op deze manier spreken we een bredere doelgroep aan, zonder dat het onoverzichtelijk wordt.”

Voor presentatoren betekent het nieuwe plan dat ze hun programma’s niet meer in totaliteit kunnen presenteren: “Het is mogelijk dat Pauw & Witteman straks grotendeels gepresenteerd wordt door Knevel en Van den Brink,” aldus Hagoort. “Als Pauw en Witteman dat willen voorkomen, zullen ze in gesprek moeten met de EO. En met Nederland 2 en Nederland 3, waar we het willen uitzenden.”

Hoe de nieuwe programmering tot bezuinigingen leidt, is nog onduidelijk. Hagoort: “Zelf ben ik in elk geval dolenthousiast. Bovendien hebben we zo veel omgegooid, er zal ongetwijfeld ergens geld bespaard worden.”

Bron: Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral omdat dwdd op ned 2 wordt uitgezonden en tegen het einde van het programma we naar ned 3 moeten, of lees ik dat verkeerd?! Ik ben gek of zij zijn het!!!!

En de uitspraak van Hagoort raakt nog kant nog wal. "Bovendien hebben we zo veel omgegooid, er zal ongetwijfeld ergens geld bespaard worden.†zo lust ik er nog wel een paar. Opdoeken die hele handel geldverspillend!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.