Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Test Radio Atlantis

Featured Replies

Geplaatst

Radio Atlantis startte op 15 juli 1973 vanaf de Mi Amigo. Om 12 uur met officiele uitzendingen voorafgegaan door een test uitzending. Op een geluidsdrager vind ik nu ook een test van drie dagen eerder in de avond van 12 juli van een half uur bestaand uit één afkondiging en daarna een half uur fluittonen. Ik had hier nog nooit van gehoord. Voor mijn was de test op 12 juli een verrassing.

Douwe

Geplaatst

Om 12 uur met officiele uitzendingen voorafgegaan door een test uitzending.

Die testuitzending was live van boord met alleen maar Beatles platen.

Op een geluidsdrager vind ik nu ook een test van drie dagen eerder in de avond van 12 juli van een half uur bestaand uit één afkondiging en daarna een half uur fluittonen. Ik had hier nog nooit van gehoord.

Er was nog eerder getest die maand op o.a. de 389 mtr en niet alleen testtonen maar ook non stop muziek.

Voor mijn was de start op 15 juli een verrassing.

Op de zaterdag ervoor stond er een artikel in de krant (dagblad het Binnenhof) dat men de volgende dag zou starten.

Dus ik was op de hoogte.

Maar na het Beatles gedeelte,vond ik het nieuwe radiostation wel heel vreemd klinken en flink tegenvallen,maar in no time was het wel zeer succesvol in vooral Vlaanderen.

Robin

Geplaatst
  • Auteur

Die testuitzending was live van boord met alleen maar Beatles platen.

Er was nog eerder getest die maand op o.a. de 389 mtr en niet alleen testtonen maar ook non stop muziek.

Op de zaterdag ervoor stond er een artikel in de krant (dagblad het Binnenhof) dat men de volgende dag zou starten.

Dus ik was op de hoogte.

Maar na het Beatles gedeelte,vond ik het nieuwe radiostation wel heel vreemd klinken en flink tegenvallen,maar in no time was het wel zeer succesvol in vooral Vlaanderen.

Robin

Excuses. Ik bedoelde "Voor mij was de test op 12 juli een verrassing" De start heb ik inderdaad live gehoord en opgenomen.

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.