Spring naar bijdragen

Test Radio Atlantis


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

Radio Atlantis startte op 15 juli 1973 vanaf de Mi Amigo. Om 12 uur met officiele uitzendingen voorafgegaan door een test uitzending. Op een geluidsdrager vind ik nu ook een test van drie dagen eerder in de avond van 12 juli van een half uur bestaand uit één afkondiging en daarna een half uur fluittonen. Ik had hier nog nooit van gehoord. Voor mijn was de test op 12 juli een verrassing.

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om 12 uur met officiele uitzendingen voorafgegaan door een test uitzending.

Die testuitzending was live van boord met alleen maar Beatles platen.

Op een geluidsdrager vind ik nu ook een test van drie dagen eerder in de avond van 12 juli van een half uur bestaand uit één afkondiging en daarna een half uur fluittonen. Ik had hier nog nooit van gehoord.

Er was nog eerder getest die maand op o.a. de 389 mtr en niet alleen testtonen maar ook non stop muziek.

Voor mijn was de start op 15 juli een verrassing.

Op de zaterdag ervoor stond er een artikel in de krant (dagblad het Binnenhof) dat men de volgende dag zou starten.

Dus ik was op de hoogte.

Maar na het Beatles gedeelte,vond ik het nieuwe radiostation wel heel vreemd klinken en flink tegenvallen,maar in no time was het wel zeer succesvol in vooral Vlaanderen.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die testuitzending was live van boord met alleen maar Beatles platen.

Er was nog eerder getest die maand op o.a. de 389 mtr en niet alleen testtonen maar ook non stop muziek.

Op de zaterdag ervoor stond er een artikel in de krant (dagblad het Binnenhof) dat men de volgende dag zou starten.

Dus ik was op de hoogte.

Maar na het Beatles gedeelte,vond ik het nieuwe radiostation wel heel vreemd klinken en flink tegenvallen,maar in no time was het wel zeer succesvol in vooral Vlaanderen.

Robin

Excuses. Ik bedoelde "Voor mij was de test op 12 juli een verrassing" De start heb ik inderdaad live gehoord en opgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.