Spring naar bijdragen

telefoonterreur


hans knot

Aanbevolen berichten

Officiële verklaringen lijken vaak erg duidelijk en als alleen maar ‘juist’ over te komen. Enorm veel klachten over het bedrijf T-online van Telecom, zeg maar op de ouderwetse manier, het belangrijkste Duitse telefoonbedrijf, dat haar angels alom heeft vastgezet in vele landen. Men had een verklaring, nadat ze openlijk voor het volk des vaderland via Youp van ‘t Hek bij herhaling was aangepakt.

Een woordvoerder van Telecom kwam, waarschijnlijk met een valse glimlach, tot de volgende verklaring: “Wij erkennen dat ook binnen ons bedrijf fouten worden gemaakt. Dat willen wij niet goedpraten en daar doen we wat aan. De oproep aan grote bedrijven om te luisteren naar hun klanten en hen niet van het kastje naar de muur te sturen, is duidelijk. Wij zijn ons ervan bewust dat niet altijd alles vlekkeloos verloopt, daarom blijven we werken aan een verdere verbetering van onze dienstverlening.

Een deel van de dienstverlening, vooral in eigen voordeel, wordt gedaan uit een heus callcenter, waar meter bij meter computerschermen staan opgesteld met daarachter allerlei ‘Miepen’ die vooraf een grondige training hebben gekregen in vooral datgene te doen wat het wordt opgedragen, om op die manier zoveel mogelijk tevreden, deels nieuwe klanten, te krijgen. Ze dienen op een beleefde manier de te bellen slachtoffers ter woord te staan. Maar echt luisteren naar de klant is er vaak niet bij. Nee, de regels van de opdrachtgever dienen strikt te worden gevolgd.

Zo werden we woensdagavond, het zal half negen zijn geweest en de etenstafel was al heel lang afgeruimd, opgebeld door een dame van een callcenter, dat werkt voor Telecom. Ik nam op, zoals ik mijn hele leven al een telefoongesprek begin (tenminste sinds ik op die manier kan communiceren): ‘Goedenavond, met Hans Knot’. Miep stelde vervolgens: ‘ja meneer Knot met….(onverstaanbare naam) ik wil u graag…’. Het gesprek werd haar meteen onderbroken doordat ik haar er op wees dat ik niet als ‘meneer’ wens te worden aangesproken, waarna meteen van haar kant weer ‘meneer’ werd gebruikt. Uiteraard wees ik er haar op dat ik haar voor de tweede keer diende te vertellen dat ik mijn telefoongesprek begon met ‘Hans Knot’ en derhalve alleen maar op die manier wens te worden aangesproken. Ze ging niet op deze opmerking is maar ging door met haar voorgeprogrammeerde relaas en vroeg of het gesprek gelegen kwam. Als antwoord stelde ik dat het er aan lag waarvoor ze me belde. Duidelijk is dat ik noch een bevestiging noch ontkenning op haar specifieke vraag gaf.

Desondanks raaskalde ze verder met de opmerking dat ze me een goedkope ‘twee-in-één’ aanbieding kon doen. Wat voor aanbieding werd niet duidelijk, alleen meldde ze in een adem door dat ik wel niet veel zou telefoneren. Had ik hier niet alleen te maken met iemand die nodig een goede cursus gesprekstraining diende te volgen, maar ook nog met iemand die pseudospionne was? Immers kon ze in mijn rekeningoverzicht zien dat ik weinig gebruik maak van het telefoonverkeer nu er legio andere mogelijkheden zijn om op een gezonde manier te communiceren? Ik vroeg haar dan ook of ze inzicht had in mijn gesprekkenpatroon. Een koel ‘nee’ was het enige dat ze uitte. Ik heb haar maar voorgelogen dat ik een enorm uur bedrag kost als ik wordt gebruikt en dat dit uur was ingegaan aan het begin van het gesprek.

Nadat ik dit nog eens herhaald had ging de domme Miep in de fout door geprogrammeerd te stellen dat ik eerder had gezegd ‘dat het uit kwam dat dit gesprek werd gevoerd’. Ook hieruit bleek weer dat ze was geprogrammeerd en niet goed had geluisterd naar mijn eerste antwoord op een vraag van die duiding. Toen ik nogmaals stelde dat er een rekening zou komen voor het geldende uur bedrag geraakte Miep uit haar rol, want ze werd boos en wenste het gesprek niet verder te voeren. Domme Miep wist niet eens meer beleefd ‘Goedenavond’ te zeggen en op het scherm, dat voor haar neus stond, diende ze vervolgens in te vullen dat deze missie was mislukt en dus een lagere score was gehaald die avond. Zo maar een voorbeeld van telefoonterreur. Maar hoe het ook anders kan vertel ik een andere keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van telefoonterreur heb ik al jaren geen last meer. Wel van die glibberige figuren aan de deur die door een energiemaatschappij zijn ingehuurd.

Opzouten ! Sinds kort heb ik een snijplotter tot mijn beschikking, dus ik denk dat ik een bordje maak met daarop de melding dat verkopers van energiemaatschappijen ter plekke door onze hond wordt verschalkt (welke hond ....) En ja, die Postcodeloterij .......

Ome Henk : " Word ik van de week gebeld door de Nationale Postbode Loterij, dat die postbode bij ons in de straat was gevallen. Of dat ik het kan helpen dat ie niet kan fietsen ! "

Rien, die u een prettige voortzetting van de maaltijd wenst. Met spekjes en zo .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo sticker op de deur van geen reclame enz. En als ze aan de deur komen wijs ik op de deur naar die sticker en vraag of ze kunnen lezen.... en gooi de deur dicht.

En van die telefoon terreur heb ik geen last, omdat ik me juist NIET heb aangemeld bij bel me niet, want er zijn veel bedrijven die dat juist gebruiken om te bellen, heb genoeg kennissen die dat hebben ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

om maar te zwijgen van klm en hun eeuwige gezeur over de credit card van ze.

na 5 minuten veranderde ik de toon met, lieve jonge dame, wat draagt u?

bent u vrijgezel, als ik die credit card straks heb kan ik u constant lieve dingen sturen en wellicht eens uitgaan.

verbinding verbroken, en nog bellen ze me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds de aanmelding bij het bel me niet register geen last meer van telefoontjes rond etenstijd, soms belt de postcode loterij op mijn GSM, en dan is altijd mijn standaard vraag heb ik de hoofdprijs? Mensen aan de deur heb ik eigenlijk nooit last, nu is de bel altijd kapot en misschien worden verkopers afgeschrikt door de sticker op de deur "IK JIJ WIJ SP" ... :-)

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.