Spring naar bijdragen

De Top 40 uitzending van 15 mei 1981


Aanbevolen berichten

Ik dacht dat ik alle vroege tachtigers inmiddels al geplaatst had, maar deze bleek de dans nog ontsprongen te zijn. Daarom vandaag maar de schade ingehaald! Een fantastische lijst naar mijn mening, met de songfestivalhit van Bucks Fizz op de eerste plaats. Een lekkere “vette†van The Jacksons op 2 en Frank Duval zakte die week van de hoogste naar de derde positie. Als ik me goed herinner kwam dit nummer uit een Duitse krimi, maar ik kan me vergissen.

De latere hit van het jaar was druk bezig dat te worden, Champaign steeg van 8 naar 5 en zou later vele weken op de eerste plaats doorbrengen. De Verzonken Stad van Frank en Mirella was de hoogste Nederlandstalige en steeg naar 6. De mooiste uit de Top 10 was helaas ook de grootste zakker, Roger Daltrey ging van 4 naar 9.

Vienna van Ultravox heeft ook eeuwigheidswaarde, zakte naar 11. Lekkere monotone disco van Frankie Smith op 13 en Roger Daltrey zakte nog eens, met The Who naar 15. Ook een uitstekend nummer overigens. Kim Wilde had haar eerste hit en Grover Washington steeg met hulp van Bill Withers naar 20.

Een all-time favorite van me zakte naar 21, Keep On Loving You van REO Speedwagon. Ondanks dat het zwaar overgeproduceerd is toch een prachtig nummer! Ex Kayakker Max Werner steeg naar 22 in Phil Collins-stijl en een hele mooie van Dave Stewart op 26, bijgestaan door Colin Blunstone. Hoewel gezakt naar 28 ook een lekkere: Burn Rubber van The Gap Band!

Mister Sandman van Emmylou Harris klinkt ook al zo vertrouwd, zakte wel naar 33. De mooiste binnenkomer was de laagste van die week, Bette Davis Eyes van Kim Carnes debuteerde op 37. Op de rand van de lijst nog een heerlijke meezinger van Hazes.

Gepresenteerd door Lex, gedigitaliseerd door Vincent. Dit zijn de links:

1530-1700: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-SDOJCAHNGBMP.mp3

1700-1800: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-S8RVNNPBJHBI.mp3

Veel plezier met deze mooie uitzending en nog een prettige zondag!

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hit Angel of Mine van Frank Duval & Orchestra komt uit de Derrick-aflevering Dem Mörder Eine Kerze.

Gr. Arnold.

Aiii, Oberstormbahnfuhrer Derrick, daar wordt meneer Duval hopelijk liever niet aan herinnerd!

Maar: wel een mooie Top 40, met zoals in die tijd gebruikelijk in het laatste uur rond half zes (36") de 'gouwe ouwe Veronica-jingle', deze keer van de groep Amsterdam.

Dank! Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.