Spring naar bijdragen

14 augustus bij webstream Stichting Norderney


Juul

Aanbevolen berichten

14 augustus en Historische Programma’s

Morgen op de webstream van Stichting Norderney ( www.norderney.nl ) natuurlijk veel aandacht voor de Engelse Zeezenders o.a. Radio London die op 14 augustus 1967 hun uitzendingen moesten staken. Tot 31 augustus zenden we zoveel mogelijk historische programma's uit. Dank aan de Internet radiocafé en de downloadclub voor hun bijdragen.

foto: © onbekend

2pqvwus.jpg

64iag1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was erbij, gelukkig! Begrijp je nu dat ik al die opvolgers latere jaren van het Caroline en Big L van toen maar niks vond?

Juul

Ik was er ook bij, vanaf juni 64 heb ik alle Britse zeezenders beluisterd. Heb tevens een hoge pet op juist van die zeezenders die na aug 67 begonnen of via een herstart doorgingen

Niet alleen vanwege hun doorzettingsvermogen maar ook omdat juist die lichting na 67 de zeezenderij hoog int vaandel had. Met alle respect voor het succes van Big L Radio London kwam het station opmij over als een vroege commerciele zender die toevallig op een schip terecht was gekomen. Op geen enkel moment werd door London hun unieke positie als zeezender benadrukt, behalve als de micro openging, bij London hoorde je altijd op de achtergrond, maar wel overduidelijk, een lopende generator.

Caroline is van een heel andere orde, dat waren en zijn true marinebroadcasters.

De zeezenders in de legale periode zowel in the UK als Nederland hadden feitelijk een makkie, 3 en halve mijl buitengaats, uurtje met de zeetaxi en men was er. Met name de avonturen van de Rosse Revenge daar op de South Falls positie en de tendering er naar toe was een huzarenstukje. Intussen bleef men goede alternatieve radio maken, dat durf ik ook te beweren over de laatste die in augustus 89 "de deur achter zich dicht trok en het licht uit deed" , teweten het ten onrechte veelal verguisde Radio 819. Aug 1989, das 15, ja, 15 jaar nadat Veronica en Noordzee stopten. Dat zal ook wel in kringen een beetje zeer hebben gedaan.

Paul de Haan.

Overigens hoop ik nog steeds iemand op dit forum tegen te komen die de fm periode voor Denemarken en Zweden vanaf 1958 heeft meegemaakten en daar over bericht. Dat zijn de ultieme anoraks.

O ja , de eenmalige testuitzending van Radio Condor in voorjaar 73 op 1115 khz met 1 watt heb ik gemist, maar dat wordt me toch hopelijk niet te zwaar aangerekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.