Spring naar bijdragen

Documentaire Veronica 30 jaar


Alex

Aanbevolen berichten

Bij het dertigjarig jubileum van Veronica in 1990 werd deze documentaire uitgezonden. Ditmaal een edit zonder alle muziek, dus genieten van alle oude beelden vanaf de Norderney, de studio in Hilversum en natuurlijk ook de stranding, 18 april en de start in Hilversum. De documentaire staat in twee delen op YouTube. Deze video staat al een keer online maar nog niet in deze kwaliteit. Met dank aan Thimon Schellevis voor de mooie kwaliteit tape.

This documentary was aired in 1990. 30 years of Radio Veronica, with lots of old material from the Norderney and the studio’s at Hilversum, but also the time the ship broke it’s anchor chain and the demonstration on the 18th of April 1973, the close down in 1974 and the first radio program as a legal broadcasting company at Hilversum. This time the documentary without the music, so just the old TV images of Holland’s first and longest serving Offshore Radio Station Radio Veronica.

2705b7632788b6e93e1e3184bcaf7a82.jpg28b15308e7f53d64e94ea8086a076bed.jpga7edbd82cf333b4360c1c5048a9b7d04.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er ook maar eens voor gaan zitten en afgezien van alles, voor mij erg bekende beelden, was het leuk om bij de start van de VOO in de studio te zien dat de Telefunken M10 recorder werd gestart door de in mijn tijd erg ervaren NOS technicus Jan Disselkoen. Met hem zou ik later heel veel radio documentaires maken en altijd kwam Veronica ter sprake. Hij was nl "fan".

Dank Alex

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.