Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Mail bewaren ?

Featured Replies

Geplaatst

Ik bewaar nogal veel. Zo ook m'n mail.

Ik stopte met werken in 2004 en tot die tijd had ik een TROS mailadres. Daarna kreeg ik andere mailadressen.

Net keek ik eens en het aantal mails dat ik betreffende Veronica bewaard heb is nu vanaf 2004 27.170 mails.

Privé is dat ruim 35.345 mails.

De niet interessante zijn er wel tussenuit.

Hoe doen jullie dat?

En omdat ik niks wil "verliezen" heb ik ook nog eens 3x een backup.

Juul

Geplaatst

Sinds een jaar of twee bewaar ik al mijn mail en tekstdocumenten niet alleen op mijn computer, maar ook online, "in the cloud", zowel werk als prive. Je kunt je natuurlijk afvragen hoe veilig dat is, maar dat geldt in feite voor alles wat te maken heeft met computers en internet. Je kunt je niet overal tegen indekken. Hoe dan ook, het werkt in elk geval heel prettig.

Paul

Geplaatst

Vroeger gebruikte ik Outlook Express en die had een nogal rare manier van opslaan, vond ik. Na een crash was je vaak alles kwijt. Later stelde ik de mail bij de provider in dat daar alles bewaard bleef. Zo heb ik al bij diverse mensen de boel kunnen redden. Tegenwoordig gebruik ik Gmail waarbij alles in de cloud staat en daarom makkelijk toegankelijk. Gmail bewaart alles en sorteert het tegenwoordig op rubriek. Best handig. Wat het tot in de eeuwigheid bewaren betreft weet ik niet of ik daar ooit van zal gebruiken. Het geeft wel een goed gevoel dat het mogelijk is. Zakelijk staat alle mail op onze eigen server en is daardoor ook volledig toegankelijk. Belangrijke mailtjes zoals registratie van software sla ik als aparte tekstbestanden op zodat ik een backup heb. Maar sinds ik Gmail heb nooit meer nodig gehad. Een bewaar-freak ben ik absoluut niet en ook nooit geweest. Zelfs montages op mijn Revox van vroeger bewaarde ik niet en de mixen die ik tegenwoordig digitaal maak hebben voor mij weinig waarde. Dus het best mogelijk dat ik volgend jaar bijvoorbeeld alles wis omdat het geen enkele waarde voor mij heeft. Raar ? Misschien, maar ik ben meer een mens die vooruit wil dan terug wil kijken.

Rien

Geplaatst

Gelukkig zijn het mailtjes, de vraag die me bezig houd is, hebben jullie alle post van voor het internet tijdperk dan ook bewaard?

Geplaatst
  • Auteur

De belangrijke wel, vandaar dat ik zoveel verhuisdozen heb. Waar denk je dat alle documenten over Veronica op onze website vandaan komen?

Ik heb zelfs m'n z.g. "GAK werkbriefje" nog toen we op 1 sept. 1974 "werkloos" werden nadat Veronica gestopt was. Ik ging toen free-lance bij de TROS werken en op 1 maart 1975 kwam ik daar in vaste dienst.

126bs7t.jpg

Geplaatst

Raar ?

Rien

Neuh, klinkt me heel gezond in de oren.

Paul

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.