Spring naar bijdragen

Tangerine Dream


skybird

Aanbevolen berichten

Nu was ik toevallig naar dit nummer aan het luisteren,Tangerine Dream - Mysterious semblance at the strand of nightmares.

Ik weet dat een van de Zeezenders dit gebruikte in 1974,maar ik weet niet meer welke dat was.

Was het nu Veronica of Caroline?

Wie weet het nog?

Dirk

http://www24.zippyshare.com/v/83424281/file.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tangerine Dream - Mysterious Zemblance At The Stand Of Nightmares

Dit nummer van de Duitse synthesizergroep Tangerine Dream, terug te vinden op de cd "Phaedra," werd op Radio Veronica gebruikt in een documentaire over het zendschip in een passage over de stranding. In de nachtuitzending van 2 juni 1974 kwam het nummer regelmatig langs.

bron:

http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/DATABASES/ZZD/ZZD_5T.shtml

Groet

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tangerine Dream - Mysterious Zemblance At The Stand Of Nightmares

Dit nummer van de Duitse synthesizergroep Tangerine Dream, terug te vinden op de cd "Phaedra," werd op Radio Veronica gebruikt in een documentaire over het zendschip in een passage over de stranding. In de nachtuitzending van 2 juni 1974 kwam het nummer regelmatig langs.

bron:

http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/DATABASES/ZZD/ZZD_5T.shtml

Groet

Martin

Maar die docu Martin, hebben we het dan over TV of Radio ?

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was volgens mij ook het laatste nummer dat gedraaid werd in de laatste Lexjo, die van 30 augustus 1974. Lex en met name Ad waren er behoorlijk weg van in die tijd.

Die 'documentaire over het zendschip', er staat me vagelijk bij dat het gaat om een tv-docu uit de VOO-tijd.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was volgens mij ook het laatste nummer dat gedraaid werd in de laatste Lexjo, die van 30 augustus 1974. Lex en met name Ad waren er behoorlijk weg van in die tijd.

Die 'documentaire over het zendschip', er staat me vagelijk bij dat het gaat om een tv-docu uit de VOO-tijd.

Paul

Zal ik die Lexjo d'r effe bijpakken


En goed zeg Paul.

Prima geheugen heb je.

http://www31.zippyshare.com/v/56663780/file.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit Het Tunesboek (2007):

Tangerine dream - Mysterious semblance at the strand of nightmares (Virgin/1974), van de lp Phaedra. Tot vervelens toe gebruikt in Veronica-documentaires (zowel op tv, lp als op de zeezenderdagen) bij de stranding van het Veronicaschip na een aprilstorm met kracht dertien (met de Rob Out-tekst: ‘Het was hondenweer, die nacht, op de Noordzee’). Van de Duitse synthesizergroep Tangerine dream, die in hetzelfde rijtje synthesizervirtuozen thuishoorde als Kraftwerk en Jean Michel Jarre. Hoewel ze het a-commercieel hielden kwam Phaedra tot ieders verbazing in de Engelse lp top tien.

Groet!

Benno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6430
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    AppieK
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.